We gaan dus 1 augustus weg. Maar ben zo benieuwd hoe de laatste 2 weken gaan verlopen.
Mijn paardje was vorige maand nog mooi in zijn vel. Kreeg ook speciaal iets door het voer gedaan (wat ik heb gekocht). En ik gad hem lekker hooi als die van de wei afkwam, want echt eten op de wei doet die niet. Maar nu is die binnen 1 maand weer echt mager geworden
. Ik merk ook dat de eigenaar van de pensionstalling (waar we overgings vol-pension staan) heb nauwelijks hooi geeft. En als je hem vraagt om wat meer te voeren, zegt die : nee, daar begin ik niet aan, dan moet ik nadenken. Iedereen krijgt 1 schep.....Nou ja, er staan hele kleine pony's die bijna omvallen van de vet, en er staan grote paarden, en dan mijn energieverbruikende arabiertje. Die heeft meer nodig. En ik vind dat een goeie pensionstalling, zelf wel de ervaring heeft of in overleg met de eigenaren, hoeveel voer die krijgt.
Na veel zeuren, krijgt die mijne nou 1 plakje hooi als die binnenkomt.
Straks op de nieuwe stalling mag die als ik dat wil 1 baal hooi per dag en zoveel kilo brok/gerst als dat ik wil. Als ik het maar klaar zet. Dus zit er niks anders op, dan straks vanaf augustus hem proberen weer terug in zijn vel te krijgen. Dit te proberen met energie-control brok en gerst (voeren ze op de nieuwe stalling), olie en Subli-em (vetmaker, paard komt er goed uit te zien, mits je het iedere dag voert.)
Ik neem aan dat mijn paardje recht heeft om goed verzorgt te worden te laatst 2 weken in de pensionstalling. toch??
niet dat ik dadelijk helemaal een poos bezig ben om mijn paard weer mooi te krijgen. Ik heb toch recht op dat die goed gevoerd wordt...

??