uitmesten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekJ

uitmesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 16:12

bij ons op stal moet iedereen gewoon zelf de stallen uitmesten omdat ik er geen tijd voor heb ( school etc.)
en mijn zus werkt de hele dag mijn vader kan het niet doen vanwege zijn rug Knipoog mijn andere zusje is pas 9 dus dat kan ook niet..
ja onze eigen stallen doe ik wel maar dat zijn er maar 3 Knipoog anders moet ik er heleboel doen Knipoog

nu hebben wij er goed afspraken over gemaakt en ze hoeven minder geld te betalen omdat wij dus de stallen niet uitmesten..
het gaat dan ook bij iedereen goed behalve ij 1 iemand...
haar paarden staan gewoon op 30 lagen strond en plas ze soppen gewoon helemaal. hun hoeven zien er slecht uit en ga zo maar door. nu heb ik tegen haar gezegt/gevraagt of ze misschien een keer de stallen uit wilde mesten ok dat wilde ze nog wel doen.
maar ondertussen een paar dagen later waren ze nog niet uit gemest en ik vond het echt zielig voor de paarden.
dus ik nog een keer netjes vragen toen werd ze helemaal boos op mij omdat ik ze maar uit moest mesten dat zij alleen maar komt om ze te rijden Boos!

voor die paarden zou ik best de stallen uit willen mesten maar dan vind ik ook dat ik het voor de andere ook moet doen en dat kan ik dus echt niet.. ja misschien nu in de vakantie maar als die voorbij is gaat het ook niet Knipoog
misschien iemand die er betaald voor wilt doen maar ik vind dat ze dat zelf moet regelen maar als ik het vraag dan word ze helemaal boos op mij want volgens haar mishandel ik haar paarden door niet de paarden uit te mesten.
terwijl we er afspraken over gemaakt hadden en ze had ze goed gekeurd !

wat zouden jullie eraan doen ? ik weet het iig niet meer

( sorry als het hier verkeerd staat Sigaar )

PrinsesJ

Re: uitmesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:32

ik zou het haar gewoon heel duidelijk maken dat ze de stallen moet mesten.. en zoiets van: ik wil het best voor je doen tot 2x toe of je kunt er voor gaan betalen en anders kun je na die 2x je paarden pakken en een andere stal zoeken.. zoiets heb ik al een keer eerder meegemaakt en het heeft wel geholpen!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:42

Ik zou aanbieden het 1x voor haar te doen, en dat ze het daarna zelf bijhoudt.
Zeg tegen haar dat jullie het met allemaal hebben afgesproken zelf te mesten,
en dat ook zij daar akkoord mee was gegaan. Mest ze niet, dan zou ik haar de deur wijzen.
Wel eerst even met een tussenstap, van: Als je nu niet.. En dan de deur wijzen.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:26

Ik mest zelf ook ieder weekend bij iemand op privé stal uit, zijn meestal maar 3 stallen, maar toch word het elke dag súper bijgehouden en de hele stal even opgeschept opzoek naar viezigheid Tong uitsteken

Buiten om dat het paard gewoon niet lekker staat enz, kunnen ze er ook nogeens mok enz van krijgen.
Je kan inderdaad voorstellen om het zelf 1x te doen en als ze het zelf niet meer bijhoud daarna dat je haar nog 1 waarschuwing geeft en net zoals MarrieLeen zei, de deur wijzen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:53

Ik begrijp dat haar paarden bij jou thuis in pension staan?

Dan zeg je (of degene die het wel voor het zeggen heeft) haar dus gewoon dat zij, net zoals iedereen, haar eigen stallen bij dient te houden en anders kan vertrekken.
Ik snap niet dat de staleigenaar zo over zich heen laat lopen! is er iets van een contract? Iets dat ze ondertekent heeft? Is alles voor aangaan van verhuur duidelijk doorgesproken?

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 19:13

ja is een pension Lachen en we hebben alles heel goed besproken ik weet niet of we een contract hebben zou ik moeten vragen Knipoog

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:30

Misschien moet jij haar daar niet op aanspreken, maar je vader. Zou haar nog eens herinneren aan de gemaakte afspraken. Mest zij niet, dan het stallingsgeld weer verhogen of haar mededelen dat ze een andere stalling moet gaan zoeken. Het is onzin om jou te gaan betichten van mishandelen van haar paard als zij zelf niet de stallen mest zoals afgesproken! Dat is in dit geval toch haar eigen pakkie an!
Zo'n klant kun je uiteindelijk beter kwijt dan rijk zijn.
Ik kan me voorstellen dat je uit medelijden voor het paard, het zelf wel wilt doen, maar dat is voor haar dan nog meer aanleiding om maar niets te doen en het weer op te laten lopen. Die vrouw zou beter geen eigen paard, met de verantwoordelijkheden die daarbij horen, moeten hebben!
Die problemen hebben we gelukkig niet. Wij willen juist niet dat iedereen zijn eigen stal doet. Ik doe dat meestal met mijn vriend samen, of als ik werken moet mijn vriend alleen. Met deze afspraak is iedereen tevreden, zowel de klanten als wij.
Maar aangezien dat bij jullie geen optie is, moeten de klanten zich aan de afspraken houden, anders niet zeuren, maar vertrekken naar elders.
Succes ermee.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:00

Ik denk inderdaad dat dit ergens anders hoort. Lachen

En voor de rest ben ik het ermee eens dat ze óf haar eigen stallen netjes bijhoud, óf zou kunnen vertrekken als het mijn stal was. Knipoog Misschien moet je vader haar er maar eens op aanspreken? Dat is toch ook geen manier van omgaan met je paarden.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:53

OMG-->VSW

_marijke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:38

laat die mevrouw gewoon de volle prijs betalen!!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:35

Als pension eigenaar zou ik haar nog een keer verzoeken om de stal uit te mesten, als ze het niet doet, idd de deur wijzen.

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:56

Idd wat hierboven allemaal vermeldt staat. Beetje zielig voor die paarden... Die staan nou niet bepaald in de bloemetjes

En wat Margreeth zegt, ik zou ook aan je vader of moeder vragen of zij er wat van willen zeggen, ik denk dat ze eerder naar ouderen luisterd dan naar een 15 jarige! Haha!

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 08:46

ik zou je vader er wat van laten zeggen, en zeggen dat als ze het niet doet ze een andere stal moet zoeken.

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:13

Ik zou het nog eens goed tegen haar zeggen of dat jij het doet en zei er voor moet betalen of als zei het niet doetdat ze de paarden dan ergens anderes neer kan zetten ik denk dat ze dan vast wel actie onderneemt!