veilige omheining voor veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angela123

veilige omheining voor veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 13:46

Wij verwachten volgend jaar juni 3 veulens.
Nu hebben wij als omheining 1 enkele schrikdraad in de wei en bij de stallen een houten omheining met er tussen en soort metaal rek, Dit is voor de paarden die er staan veilig genoeg ik ben alleen bang dat we voordat de veulens geboren worden iets anders moeten verzinnen ik moet er niet aan denken dat er een veulen met zijn hoefje tussen de gaten van het hekwerk komt.
Het zou gaan om iets meer als een halve hectare weiland en doorloop naar de stallen.
Heeft er iemand en goedkope maar veilige manier om dit te omheinen.

rowo

Re: veilige omheining voor veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:18

Wat je met het hekwerk bedoeld is me niet helemaal duidelijk. Belangrijk is dat de omheining goed zichtbaar is voor veulens. Wij hebben hier thuis nu dubbel dik wit koord, maar is voor een veulen niet goed genoeg zichtbaar. De paarden hier hebben er respect voor en weten dat het er staat. Maar veulens zijn vaak wat speelser en onbenulliger en zien de draad dan niet.

Belangrijkste is natuurlijk dat het geen prikkel -of gladdraad is. Levensgevaarlijk. Van dat schapengaas overigens ook.

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 14:32

Het is een geraamte van ijzer/staal dat tegen houten palen aan zit, de benen van de paarden die er nu staan kunnen er niet door heen, ik ben alleen bang de voetjes van de veulens dalijk wel.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:49

Als je zelf al aangeeft dat je er bang voor bent kun je het beter weghalen? Of je moet op ongeveer een meter van dat hekwerk een schriklint spannen dat ze dus niet bij het hekwerk kunnen komen.

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 15:03

ik zit te denken aan schriklint van +/- 40mm en dat dan boven en onder,is er iemand die weet waar je dit voordelig kan kopen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:07

Band is best duur geloof ik, mar wel goed zichtbaar. Je kan ook boven 4 cm schriklint doen en onder bijv. 2 cm. Dat is volgens mij wat voordeliger dan 4cm.

Bij de Welkoop, boerenbond etc kun je meestal wel afrasteringen kopen. Ik weet niet waar je woont?

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 15:12

ik woon in rotterdam

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:19

Hmm das wel wat ver weg. Hier in de buurt zit namelijk Nijland en die wel vrij voordelig in afrasteringen.