hapt jullie paard/pony ook in een wormenspuit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melanie20

hapt jullie paard/pony ook in een wormenspuit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 08:56

de titel spreekt al voor zich....

gister moest ik me veulen ontwormen, en de moeder (lisa) kwam er echt tussen staan... en pakte zo de wormespuit....
en likte het tuitje af...

zijn jullie paardem/ponys ook zo makkelijk met ontwormen?

lisa vind het namelijk errug lekker!!!!

l

__Robijn__

Re: hapt jullie paard/pony ook in een wormenspuit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:58

nee die van mij moet ik altijd achter in zijn mond spuiten en dan even zijn mond dichthouden,, dan is het wel weg, anders spuugt ie het uit. en daarna wilt ie niks meer van je aannemen, geen appel niks Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 08:59

Cloud blijft staan tot de spuit uit zijn mond is, gaat daarna even goed staan smakken en slikt alles door.
Heb wel een keer gehad dat zijn stalgenootje zijn mond kwam af likken. Had toen een appel-kaneel smaak volgens mij. En dat terwijl die pony de hele stal afbreekt als ze de kans krijgt bij een wormenspuit.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:34

mijn paard vind hem vies het liefst spuugt ze hem zo snel mogelijk uit

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:35

Mijn paarden zijn er niet blij mee, als ik niet oppas, dan spugen ze het weer uit.. moet daarom altijd even het hoofd omhoog houden tot het binnen is..

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:35

Haha, die van mij spuugt m niet uit, maar gaat heel grappig kauwen, met dr mond helemaal open enzo, dus echt lekker zal ze het ook wel niet vinden!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:36

wij hebben met peperemunt smaak ofzo die vinden ze heel lekker en ze gaan er allemaal bij flemen haha

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:36

_angela_ schreef:
Mijn paarden zijn er niet blij mee, als ik niet oppas, dan spugen ze het weer uit.. moet daarom altijd even het hoofd omhoog houden tot het binnen is..

ja idd dat ze verplicht zijn om hem door te slikken Tong uitsteken

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:37

Nelleke1 schreef:
wij hebben met peperemunt smaak ofzo die vinden ze heel lekker en ze gaan er allemaal bij flemen haha

waar haal je die?
en wat is het merk/ en de werksame stof?

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:39

Met een anijssmaakje vinden ze erg lekker hier Haha!
Die zijn van Hippomec, ivermectine (groen doosje).
Ze zijn stuk voor stuk makkelijk te ontwormen, maar als ik een keertje een ivermectine zonder smaakje heb doen ze nog wel eens moeilijk Haha! En ze krijgen ook wel eens een andere werkzame stof, met een appelsmaakje ofzo, dat gaat ook goed Clown

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 09:40

bij lisa maakt het echt niet uit wat voor smaak....
ze hapt overal in... whaaa

MijJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:36

laatst hebben wij ook een shetje voor het eerst ontwormt, die wou er ook nog wel één.
de tinker die erbij instaat maak het eigenlijk niet zoveel uit, die vindt het wel goed.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:35

Die van mij is er ontzettend moeilijk in. Zodra hij me met de spuit aan ziet komen loopt hij al weg of wordt erg onrustig wanneer hij vast staat. Haal hem dan ook altijd los en heb er het liefst nog iemand bij die zijn kopie vast kan houden, zodat ik de spuit in zijn mond kan doen. En ik moet daarna ook echt zijn koppie omhoog houden, want anders zou hij zo alles weer uit spugen Clown

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:08

die van mij spugen het altijd weer uit Clown
dus hup, mond dicht, wrijven op de keel en slikken maar!
ik kan normaliter alles heel makkelijk los doen, maar bij de wormenspuit moet bij elk dier het halster om en dan pas kan ik de boel erin spuiten.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 00:56

Wormenspuit kan bij die van mij gewoon eigenlijk wel zonder halster om.. maar doe het altijd wel even voor de zekerheid.. Spuit erin, wormenpasta erin koppie mooi omhoog keel wrijven en weg.

Bij de moeilijk dieren gaat hoofdstelletje in dan de spuit erin (ook natuurlijk tussen tanden en wang Knipoog)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 01:20

Ja ik heb meestal die groene met het smaakje en het zal niet de eerste keer zijn dat hij die spuit krom trekt omdat ie meer wil. Tja hij weegt nog geen 150 kilo dus krijgt maar heeel weinig Vingers aflikken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 03:31

al houd k hun hoofden tien minuten omhoog, alsk ze omlaag laat spuwen ze het nog uit Scheve mond kheb 3 rampen om te ontwormen. Rolleyes das echt bna in hun keel spuiten dat ze wel móeten slikken.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 07:52

Mijn oudste moet ik een halster omdoen en met de wormenspuit achter mijn rug besluipen, dan d'r hoofd goed vast pakken en snel die wormenspuit naar binnen duwen, hoofd omhoog houden en maar flink wrijven op de keel Haha!
Mijn Shet staat dan ondertussen al te popelen van ongeduld om ons heen te draaien. Die kan ik zonder halster een wormenkuur geven. Hoofdje omhoog e.d. hoeft ook allemaal niet. Hij is namelijk gek op wormenspuiten Vingers aflikken (m.n. diegene met een lekker smaakje Knipoog )

Edit: mijn oude vz-paard was wat dat betreft echt een grote ramp. Die kon je geen wormenspuit direct in de mond geven Meneer stak zijn kop dan helemaal de lucht in en dat is best hoog bij een paard van ca. 1.68 m. als je zelf maar 1.57 m. bent ROFL Zelfs de grote personen op stal kregen het niet voor elkaar bij hem. Dus hij kreeg altijd broodje wormenkuur: paar plakjes roggebrood daar tussen de wormenkuur wat hij dan wel weer opat. Als toetje na nog wat muesli zodat hij zijn voerbak ook compleet schoon lebberde zodat er geen pasta verloren ging. Ik zal en moet mijn zin krijgen Duivel Knipoog

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:47

Mijn paard hapt er zelf in, omdat hij ze niet echt vies vind.
Leegspuiten dat ding hoofd even omhoog houden, paar keer moet 'ie slikken en klaar is het.

Zo klaar en heel gemakkelijk gelukkig! Ja
tis ook nooit met geweld gedaan Lachen

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:35

Mijn paard doet enorm beu om hem te laten ontwormen. Hij mag het tubetje nog niet eens zien of hij loopt al weg. De tube in zijn mond stoppen is ook al een hele opdracht...Hij schud constant met zijn hoofd en springt omhoog, loop achteruit en als hij met zijn kont tegen de muur botst springt hij weer vooruit.

Het is echt een moeilijke opgave Scheve mond Je moet proberen van het zo rap mogelijk leeg te spuiten achteraan in zijn mond en zijn hoofd omhoog te houden. En dan nog slaagt hij erin om het uit te spuggen.

Mijn shet is gelukkig een makkie Haha! je moet hem zelf geen halster aandoen gewoon in zijn mond spuiten en gedaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:33

Hans was eerst echt een klier met ontwormen, ben gewoon 3 kwartier bezig geweest toen ik hem voor het eerst moest ontwormen. Nu heb ik een foefje en is het binnen een paar seconden gepiept.

Amber was altijd heel makkelijk maar de laatste 2 keer peerde ze hem als ze mij met de spuit zag lopen, dus kon ik eerst achter haar aan gaan.

En Grietje hapt zelf al in de spuit, het liefst zou ze hem erbij opeten Haha!

Peerdloverdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:27

haha, ik herken je verhaal
mijn paard heeft dat ook, geen enkel probleem met de wormenspuit. ze hapt zelfs die spuit zelf weg als het aan haar ligt, eetgraag beestje