We zijn van plan om vlas aan te schaffen in de stallen vooral door de vele goede reacties over vlas. Maar ik heb zo m'n twijfels of we 't zouden moeten oppotten of juist niet? Lees hier dat er toch ook heel wat mensen zijn die dat niet doen. Enerzijds is het zo dat onze paarden grotendeels op dezelfde plek hun boodschap doen en het oppotsysteem eigenlijk 'overbodig' is. Dan heb ik ook gelezen dat het niet oppotten goedkoper in gebruik is (klopt dit?) maar door het niet op te potten bekom je anderzijds weer geen vaste laag wat sommige (vieze
) paarden bij ons weer helemaal zullen omwoelen! En dit gaat trouwens toch ook meer stinken omdat je dan de bodem open houdt?Maar bij het wél oppotten van vlas, wat de eigenlijke bedoeling er ook van is, vraag ik me af of het eigenlijk voldoende is om de stal dan jaarlijks maar één keer volledig uit te mesten en terug opnieuw te beginnen. (Op de site van ecobodem staat dat alleen bijhouden voldoende is) Maar is een natte, vochtige bodem niet slecht voor de hoeven?
Welke voordelen heb je zoal bij het oppotten van vlas?
Ik weet eigenlijk ook niet goed waar de vlas te kopen. Zou graag Linabox van ecobodem willen bestellen, maar is dat mogelijk vanuit Belgie?
Wat zijn jullie reacties hierop en jullie ervaringen??
Alvast bedankt!!