Ik wil weg van de stal waar ik nu sta, maar heb nu een keus die ik moet maken, welke zouden jullie kiezen? Hier de opties:
Stal 1: 170 euro p.m. inc stro,(190 p.m. als je zaagsel hebt) onbeperkt kuilgras, geen rijbak, wel longeer/losgooibak. Ruime stal, weidegang zomers
Nadelen bij deze stal vind ik: De gangpaden zijn erg smal, erg donker, paard kan moeizaam naar buiten kijken.gEEN eigen rijbak
Optie: paar meter verder op zit er een rijvereniging met 1x grote dressuurbak, 1 40x20 bak, springtuin/losgooibak, en een binnenbak
Om lid te worden kost je dit 160 euro per jaar, en mag je onbeperkt van de bakken gebruik maken, wel moet je verplicht zo veel keer helpen bij bardiensten enz.
Stal 2: 180 euro p.m. Incl krachtvoer (zoveel als je nodig hebt) onbeperkt kuilgras,middelgrote dressuurbak, longeer/losgooibak, ruime lichte stalling paard kan lekker naar buiten kijken, geen smalle paden, leuke sfeer, netjes onderhouden.Veeeel weidegang
Nadelen: paarden staan op vlas of zaagsel, er is geen stro, per baal is dit 7 euro, ik heb een erg vies paard, en eerdere ervaring wees uit dat ik veel balen verslijt.... wat zou je nodig hebben om eerst een flinke bodem te creeeren? Op deze stal staan 2 vriendinnen van mij, erg leuk daar. Maar andere vriendin wil ook graag mee verhuizen, maar op stal 2 is maar 1 stal vrij.... op stal 1 2 stallen, haar paard en die van mij zijn erg gehecht aan e;lkaar....
Weet even niet wat ik moet doen, wat vinden jullie?