Help!!!!welke stalling?!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hexje22

Help!!!!welke stalling?!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 11:56

Ik wil weg van de stal waar ik nu sta, maar heb nu een keus die ik moet maken, welke zouden jullie kiezen? Hier de opties:

Stal 1: 170 euro p.m. inc stro,(190 p.m. als je zaagsel hebt) onbeperkt kuilgras, geen rijbak, wel longeer/losgooibak. Ruime stal, weidegang zomers
Nadelen bij deze stal vind ik: De gangpaden zijn erg smal, erg donker, paard kan moeizaam naar buiten kijken.gEEN eigen rijbak
Optie: paar meter verder op zit er een rijvereniging met 1x grote dressuurbak, 1 40x20 bak, springtuin/losgooibak, en een binnenbak
Om lid te worden kost je dit 160 euro per jaar, en mag je onbeperkt van de bakken gebruik maken, wel moet je verplicht zo veel keer helpen bij bardiensten enz.

Stal 2: 180 euro p.m. Incl krachtvoer (zoveel als je nodig hebt) onbeperkt kuilgras,middelgrote dressuurbak, longeer/losgooibak, ruime lichte stalling paard kan lekker naar buiten kijken, geen smalle paden, leuke sfeer, netjes onderhouden.Veeeel weidegang
Nadelen: paarden staan op vlas of zaagsel, er is geen stro, per baal is dit 7 euro, ik heb een erg vies paard, en eerdere ervaring wees uit dat ik veel balen verslijt.... wat zou je nodig hebben om eerst een flinke bodem te creeeren? Op deze stal staan 2 vriendinnen van mij, erg leuk daar. Maar andere vriendin wil ook graag mee verhuizen, maar op stal 2 is maar 1 stal vrij.... op stal 1 2 stallen, haar paard en die van mij zijn erg gehecht aan e;lkaar....

Weet even niet wat ik moet doen, wat vinden jullie?

Lynn_Nikita

Re: Help!!!!welke stalling?!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:57

stal 2

mss komt er wel binnenkort andere stal vrij en kan je vriendin mee

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:29

Ik zou ook voor stal 2 gaan, het beter voor het paard om veel weidegang te hebben en een lichte stofvrije stal.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:31

Ik zou ook voor stal 2 gaan Lachen

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:33

Ik zou wederom ook voor stal 2 gaan.. Knipoog

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:34

stal 2

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:36

Ik zou ook voor stal 2 gaan !
Je zegt dat daar veeeel weidegang is, en dat is erg belangrijk (vind ik dan ). Je hebt daar ook een rijbak en bij stal 1 niet..

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:38

Uit je verhaal blijkt wel een beetje dat je al voor stal 2 hebt gekozen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:39

Ik zou ook voor stal 2 gaan Lachen
Je hebt er een bak en ja alles klinkt bijna wel positiever Bloos

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:44

Stal 2, dat je paard heel erg gehecht is aan het paard van je vriendin moet je niet meetellen in je beslissing; hij maakt zo weer nieuwe 'paardenvriendjes'. Ook hangt er dus een betere sfeer, alleen daarom zou ik al voor stal 2 kiezen. Ik heb het even voor je op een rijtje gezet;
Stal 1
weidegang: enkel zomers
rijmogelijkheden: niet op stal zelf, wel heel veel bij een rijvereniging (+ €160 & tijd voor bardiensten)
sfeer: mwah; smalle paadjes en donker lijkt me niet echt sfeervol
wat kan je in je stal krijgen: stro
totaal kostenplaatje per jaar als je alles neemt: €2200,-

Stal 2
weidegang: veel
rijmogelijkheden: middelgrote dressuurbak + longeer/losgooibak op het terrein
sfeer: goed
wat kan je in je stal krijgen: vlas of zaagsel, of €7 euro voor een baal stro >> daar tegenover staat dan wel onbeperkt krachtvoer en kuil
totaal kostenplaatje als je alles neemt: €2304,- (met die €7,- voor stro, even grof berekend)

Zelf zou ik het wel weten. Ja

hexje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 12:56

ja eigenlijk weet ik het ook wel
maar wil idd die vriendin niet teleurstellen, weet dat ik daar niet zwaar aan moet tillen, maar goedblijft wel oliebol. @ redrumfox, bedankt dat jke het overzichtelijk hebt gemaakt!hahaha is voor mij ook makkelijker! Maar goed probleem is dat ik gisteren dus bij de mensen van stal 1 ben geweest,en zo goed als toegezegd heb dat ik kom, ze heeft ons ook zo n contractje enz gegeven, maar goed heb niets getekend enz op dat contract staat dt je 1 mnd opzegtermijn moet hebben, dus in principe kan ik toch wel afzeggen?En wie heeft er tips om het zo goed mogelijk tegen die vriendin te zeggen?Ze heeft t moeilijk, en trekken veel op samen, en weet dat zij op onze huiduige stal zowat ontploft en liever nu weg gaat dan morgen...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:21

Het klinkt misschien heel hard, maar je moet voor jezelf kiezen. Ik zou mijn paard niet op een muffe donkere stal willen zetten zodat ik met mijn vriendin op stal zou staan. In dit soort gevallen zou ik eerst voor mezelf en mijn paarden kiezen, daarna komen mijn vrienden pas. Als ze echt een goede vriendin is begrijpt ze dat wel. Knipoog Ik ben misschien wat verbeten, maar ik vind met dit soort dingen 'ieder voor zich, dop je eigen boontjes maar'.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:24

kunnen ze niet samen bij stal 2 dag en nacht op het land?

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:28

ik zou voor stal 2 gaan. Gewoon tegen de mensen van stal 1 zeggen dat je wat beters gevonden hebt.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:40

Stal twee. Klinkt een stuk beter voor je paardje en uit jouw verhaal blijkt dat je er zelf éigenlijk al voor hebt gekozen.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:45

Ook ik vind stal 2. Heb zelf ook een tijdje op een stalletje gestaan waar maar een heeel klein buitenbakje was, waar bijna niet in te rijden viel en op een gegeven moment ging ik het rijden in de bak echt missen.
En zolang jij niks getekend heb hoef je je nergens aan te houden en idd gewoon tegen eigenaar van stal 1 zeggen dat je iets hebt gevonden wat beter bij je wensen past.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:36

Absoluut stal 2.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:06

Stal 2 zonder twijfel Knipoog

hexje22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 21:00

nou heb vandaag de knoop doorgehakt en toch voor stalling 2 gekozen! Heb er helemaal zin in, en ja die mensen moet ik helaas teleurstellem, maar goed. Mn vriendin kan helaas niet mee, want er is geen stal meer over, maar ze komt op de wachtlijst, en is de eerstvolgende!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:15

Goede keuze gemaakt OK dan! , ik zou ook voor stal 2 gekozen hebben voor de lichtere en ruime stallen en natuurlijk de rijbak. Je kan beter alleen naar een stal gaan die helemaal aan je eisen/ wensen voldoet dan met een vriendin naar een stal die minder bied. Die vriendin kan toch alsnog komen als er een stal vrijkomt, het kan alleen even duren.