Ik heb een ontzettend leuke 3jarige welsh x arabier. Ze kan met alle paarden goed opschieten. Vind iedereen even lief en aardig. En wil met iedereen kennis maken. Ze is ook ontzettend nieuwschierig. Laat een ander paard merken dat ie daar niet van gediend is. Blijft ze uit de buurt maar probeer toch de aandacht te winnen van het andere paard. Reageert dat andere paard er niet op druipt ze ook weer af. Ze is dan ook nooit gemeen. En slaan/schoppen komt al helemaal niet voor in d'r woordenboek. Ze zal weleens uithalen maar niet naar een ander paard en alleen van vreugde.
Toen ik haar net had heeft ze tijdelijk met een tinker, belg en een bejaarde pony samen gestaan. Dat ging helemaal fantastisch. Tot dat er een kwpner merrie bij kwam. Die heeft eens flink uit gehaald naar mijn merrie. Vol op d'r knie. Resultaat een lekkere wond die is gaan ontsteken. Een dik been en drie weken aan de antibiotica en boxrust.
Toen ze weer naar buiten mocht heb ik haar in een andere wei gezet. Samen met de belg (die ook van mij is). Dit is een gemengde grote groep van zo'n 8 paarden ruinen en merries. En dit ging ook weer fantastisch.
Helaas kwam die bruine kwpner de pret bederven en die moest ook weer bij ons op het land
Waardoor ik weer regelmatig mijn paard met lelijke wonden en krassen uit de wei haalde. Die kwpner is 3 weken weg geweest om gedekt te worden. En in die drie weken heeft mijn paard geen wondje of plekje meer gehad. Nu is die kwpner weer een week terug. En nu is bij mij echt de maat weer vol.
Ik haal haar vandaag uit het land. Met op beide achterbenen 4 a 5 lelijke (schaaf)wonden en ook 2 dikke achterbenen. Ik heb gelijk allebei de benen flink gekoeld. En gewassen met betadine shampoo en de wonden ingesprayd met acederm. Toen even aan de longeerlijn gepakt om te kijken hoe ze liep. Gelukkig niet kreupel. Maar de benen wilde niet slinken na het bewegen. Ik heb ze dus weer gekoeld en de benen in gesmeerd met coolingsgel (rond de wonden). De benen voelde niet echt warm aan en waren alleen dik net boven de kogels aan de buitenkant waar ook de wonden zitten.
Ik ben het nu zo beu met die kwpner. Dat ik mijn paard het liefs in een andere groep zou zetten. Maar aan de andere kant vind ik dat ook weer sneu want ze kan het met de rest van de groep heel goed vinden.
Nu gaat die kwpner ook binnenkort weg. Binnen nu en 2 weken. En om d'r nu voor 2 weken op een andere wei te zetten vind ik ook niks. En die twee weken binnen laten vind ik helemaal niets.
Wat zouden jullie doen in die situatie?

en dan word er ook wel gekeken waar hij het beste in past en in welke groep er plaats is, maar als het allemaal goed gaat wordt er niks meer gewisseld.