Stallen renoveren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Stallen renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 09:50

Ik ben in de luxe positie dat ik mijn stallen bij huis heb, in een al bestaande ruimte de oude stallen van vroeger. 10 jaar terug hebben wij met houten wanden 4 stallen gebouwd maar in de loop der jaren wil je dit toch verbeteren.

Gevolg is dat we nu terug gaan naar 2 paardenboxen en 4 shetlandboxen en poetsplek met warm en koud water etc. De muren worden betegeld, dit maakt de stallen lichter en staat er netjes en schoon. De tussenmuren wil ik metselen, heeft iemand tips wat voor materiaal daarvoor gebruikt moet worden. Met 400 kg paard die tegen een muur schuurt moet natuurlijk wel alles stevig zijn. De voorwanden wil ik het liefste de luxe corton wanden met halve tralies maar dat wordt wel erg duur dus daar zoek ik ook nog een oplossing voor.

Nagyl

Re: Stallen renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:30

Ik zou de muren mestelen met betonblokken, maar dan wel plat leggen ipv rechtop. zodat je wel brede muren hebt, maar wel stevig genoeg voor de paarden.

Vjestagirl

Re: Stallen renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:54

Bedenk je wel dat als je betegeld dat je keer op keer je voegen schoon moet maken, omdat je anders betonrot krijgt.