Ervaringen met equiwire/permanentkabel??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrdal

Ervaringen met equiwire/permanentkabel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 18:24

We hebben een boerderij gekocht in Duitsland waar de paarden bij huis kunnen staan. Heerlijk dus Haha!
De grondoppervlakte is in totaal 2,66ha waarvan zo'n 2 ha weiland. Nu moet dat uiteraard ook omheind worden.

We hebben Gallagher gevraagd om een offerte voor ons te maken en nu heb ik 2 offertes binnen gekregen. 1 met turbolint en 1 met permanentkabel.
In eerste instantie wordt er een grondstuk van 7500m2 omheind, aangezien de rest nog geoogst moet worden en vreemd genoeg is de offerte voor de permanentkabel goedkoper dan die voor het turbolint. Aangezien er geen aansluiting is voor elektra wordt de spanning geleverd door een zonnepaneel.

Nu heb ik uiteraard even gegoogled op internet en daar komt permanentkabel erg goed naar boven, maar ben benieuwd of er hier ook bokkers zijn die ervaring met deze omheining hebben.

grobo

Re: Ervaringen met equiwire/permanentkabel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:29

Heb ook de site van de leverancier gekeken. Weet inmiddels hoe het kabel eruit ziet (productnr 009124).
Heb er geen ervaring mee.

(edit: kon eerst er niet achterkomen hoe permanentkabel eruit ziet. Maar dat ben ik inmiddels dus achter Clown )

labe

Re: Ervaringen met equiwire/permanentkabel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 18:47

Wij hebben ca. 3 jaar geleden de weides laten omheinen met equiwire in combinatie met kunststof palen. Wij zijn heel erg tevreden en willen nooit meer wat anders. Het is bijna niet kapot te krijgen, hoeft nauwelijks gespannen te worden (staat altijd strak en dus netter dan klapperend lint) en is superveilig, als een paard er onverhoopt toch doorheen dendert, is er niets aan de hand, geen verwonding, niks.