roskammen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

josje_pien

roskammen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 16:11

is het voor een paard dat buiten staat wel goed om hem te roskammen omdat je een deel van het huidvet verwijderd?
josje_pien

jolmer20

Re: roskammen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:26

bij mij shetten poets ik alleen zomers en swinters de harde ook voor het huidvet en voor de haren

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 23:20

Inderdaad. Als een paard 24/7 buiten staat, is het beter om het zo vaak mogelijk bij de harde borstel te houden.

Als je bijvoorbeeld wedstrijden met je paard zou willen rijden, kan het zo zijn dat je je paard weleens moet wassen. Als hij/zij goed en warm genoeg op kan drogen is dat eigenlijk niet echt een probleem (af en toe).

merelj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:03

ik poets nooit met de roskam
altijd met de harde

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 23:07

als ze ze 24/7 buiten staan is het denk beter niet te roskammen.

@merelj staat jou paard vaak buiten of staat hij/zij op stal en gaat gewoon soms de wei op.
want als ze gewoon op stal staan is het wel lekker om te rossen.
en als ze op de wei staan is het niet heel er 1 keer in de zoveel tijd ff te rossen is ook wel lekker voor hun

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 07:51

Mijn paard heeft een inloopstal, dus die is ook veel buiten. Ik roskam haar alleen als ik ga rijden en er zit aangekoekt vuil op de plaats van het zadel. En als ze verhaart in het voorjaar. Anders gewoon de hade borstel.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:14

Marloes_R schreef:
Mijn paard heeft een inloopstal, dus die is ook veel buiten. Ik roskam haar alleen als ik ga rijden en er zit aangekoekt vuil op de plaats van het zadel. En als ze verhaart in het voorjaar. Anders gewoon de hade borstel.

Inderdaad, zo doe ik het ook Knipoog