help, ik zoek advies....is deze prijs redelijk voor 5600 are

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

help, ik zoek advies....is deze prijs redelijk voor 5600 are

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 13:52

ik kan van iemand in de buurt een weiland van 5600 are huren voor 200 euro per maand.
hierop staat een grote stal die in goede conditie verkeerd waarin 2 stallen zijn gemaakt, ook zit er een keuken en wc in plus is een gedeelte ook nog hooi opslag.
verder zit er buitenrijbak bij en is er stroom en water aanwezig, ik weet alleen nog niet of de stroom en het water erbij is inbegrepen!

de wei ligt op een super locatie, namelijk direct aan een zeer groot bos en natuurgebied!

wie o wie kan mij vertellen of deze prijs redelijk is of niet?
zelf dacht ik van wel, maar er moet nog het een en ander aan gebeuren, alle weien staan namelijk vol met onkruid!

verder zou ik ook nog graag tips hebben over een eventueel contract en de dingen waar ik dan op moet letten, afspreken endergelijke!

reacties mogen ook per Mail

groetjes loes

Yonker

Re: help, ik zoek advies....is deze prijs redelijk voor 5600 are

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:53

Ligt er aan in welke provincie ?? Knipoog
Klinkt goed alleen ik zou er geen 200 euro voor betalen denk ik Ja

pearlie

Re: help, ik zoek advies....is deze prijs redelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:54

Als het inclusief water en stroom is lijkt het me een hele redelijke prijs!! Gewoon een soort pensionstalling met weidegang, maar dan bijna prive!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:55

Volgens mij is het een goede prijs, het klinkt iig aardig luxe Ja

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:55

Ik zou het geld er wel voor over hebben, zelf regelen wat er met je paarden gebeurt (ik begrijp teminste uit je verhaal dat het doe-het-zelf is) + hele goede uitrijmogelijkheden.
Maar ik weet niet in welk gedeelte je van Nederland woont, de prijzen verschillen soms erg veel per regio. En je moet natuurlijk nog hooi/stro/voer kopen iedere maand. Maar je kan er wel 2 paarden huisvesten, dus als je het per paard uitrekent valt het wel weer mee.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:56

Het lijkt me het paradijs! Gewoon aannemen voor 1 maandje en eens kijken of het bevalt! Ja

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:57

Als het stroom en water erbij inzitten wel.
Hier in de buurt kun je een stuk land huren tussen de € 900 - en € 1200,- per jaar/per hectare.

Hoeveel paarden wil je er weiden?
Het is stuk is iets meer dan een halve hectare, maar haal de oppervlakte vanaf en de bebouwing, dan blijft er maar een groot gazon over wat weideoppervlakte betreft.

Hoe ga je de mestafvoer regelen?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:58

hmmm denk alleen niet dat je er een jaar rond kan staan met 2 paardjes. Die van mij staan minimaal overdag buiten en evt savonds binnen. Weet niet of 5600 are genoeg is daarvoor.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 14:03

het is in de provincie limburg vlakbij venlo.
het is de bedoeling dat er 2/3 paarden op komen te staan die nu nog jaarling zijn, een andalusier en een shet of 2 voor het gezelschap.
ik wil ze sóchtends buiten zetten en sávonds rond half 7 weer binnen halen, op de dagen dat ik niet werk zullen ze sóchtends later buiten komen dan de 3 dagen dat ik werk, zodat ik ook wat wei over hou, en dan eventueel een kleine paddock voor de stallen, wel wil ik er hooi bij gaan voeren.
met slecht weer kan ik ze met een hooiruif in de rijbak zetten zodat de grond niet teveel kapot getrapt word!
hier in de buurt betaal je voor een leuke pensionstal tussen de 200 en de 250 euro aan pensiongeld!
om die reden dacht ik dat dit wel interssant was, ik ben iets meer kwijt maar daarvoor kan ik wel voor mijn eigen paard zorgen en weet ik zeker wat er wel en niet mee gebeurd!
ook is het maar 5 minuten van mijn huis vandaan!
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 11-07-07 14:09, in het totaal 2 keer bewerkt

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:05

Cheveyo schreef:
hmmm denk alleen niet dat je er een jaar rond kan staan met 2 paardjes. Die van mij staan minimaal overdag buiten en evt savonds binnen. Weet niet of 5600 are genoeg is daarvoor.

Huh? Hoeveel grond wil je hebben dan voor twee paardjes..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:06

Voor een shet (geen sChet) kan het zijn dat je aan extra goede afrastering moet denken. hmmm twijfel nog steeds of het wel groot genoeg is.
Mijn 2 mini's staan (dag en nacht) op net zo'n stukje en die moet ik om de zoveel weken verplaatsen naar een ander weitje omdat het gewoon op is.

Pearlie, ik denk toch aan een volle hectare als je het alleen met dat stukje wilt doen. Of je moet je paardjes overdag ook binnen willen laten staan? Kan ik niet hoor Knipoog

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 14:10

ik heb t woord schet al veranderd haha,shet is het, foutje!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:11

Hoi,

Klinkt op zich goed, maar je moet je inderdaad realiseren of het genoeg ruimte is qua voeding en als dat niet zo is wat de kosten van bijvoeden (hooi etc.) zijn. En de stukjes land wel groot genoeg zijn om even lekker te ravotten, vooral jong spul moet (vind ik) zeker de ruimte hebben om spieren te kweken.

Wij huren 1 ha voor 140 euro in de maand, afrastering, stal en hooi hokje zijn er op eigen kosten door vorige huurder opgezet. Dit hebben we van hun overgenomen. Dus in principe huren we voor 140 alleen de grond.

Wel maakt het in principe niet uit hoeveel paarden erop staan.
Wij hebben er 5 lopen en komen momenteel niet door het gras heen, hoeven dus ook niet bij te voeren.

En verder zou ik eens na gaan denken of het allemaal haalbaar is, het zelf verzorgen.
Bij ons is het makkelijk, omdat mam en ik de boel verdelen.
Vaak voer ik 's morgens en zij 's avonds.

Succes !

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:11

oke.. wacht even..
1000 are is toch hetzelfde als 1 ha??
Dan is 5600 are toch 5,6 ha??
Of wordt er 5600 m2 bedoeld...?

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:12

Kan niet goed inschatten wat 5600 are voor oppervlakte is, maar met 2 paarden kun je er wel op rekenen dat er een groot gedeelte zand wordt. Wij hebben een redelijk grote wei, volgens mij ook iets meer dan een halve hectare, en daarvan is heel het voorste deel zand + het pad naar achter ook. Toch blijft er genoeg (ligt ook iets hoger dan omringende velden) droog en gras om zeker 2 paarden op te laten grazen.

Hoeveel paarden komen hun hele leven niet uit de stal of uit hun paddock? Dan is dit altijd nog beter dan op stal.

Ik persoonlijk vind het erg leuk klinken, 2 paarden in pension zetten ben je net zo duur uit. Je moet hier dan nog wel het hooi, voer en strooisel bijrekenen, maar je hebt wel je eigen plekje, das ook veel waard!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:13

nee.. 100 are is 1 ha
dwz 5600 are = 56 ha!
wordt vast 5600 m2 bedoeld, oftwel 56 are

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:14

1 hectare is toch 10000 m2 ?

Voor minder dan 200 euro heb je je jaarling in de opfok, dan heb je de kosten van een shet of 2 nog niet eens, die kan je in je zak houden. Die moeten namelijk ook de inentingen en hoefsmid/wormenkuren Knipoog

Er is altijd wel iets beter dan maar om je paardjes het gras voor ogen te houden en ze verder binnen te houden is ook zo wat Knipoog. Bewegen daar doet de spijsvertering het zo lekker op Knipoog.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 14:16

haha nee het is geen 5,6 hectare, was t ma zo haha!
kwa werk is het haalbaar, ik wil het samen met mijn vriend doen en ook kan helpt mijn vriendin mee op het moment dat ik tekort schiet!
ik werk maar 3 dagen per week, dat scheelt!
hij staat nu in de opfok waar hij het ook goed heeft, daar niet van!
maar dit aanbod krijg ik hier in de buurt niet meer met deze luxe, of ik moet in pension gaan!
ik wilde hem eigenlijk pas volgend jaar aan het einde van de zomer na huis halen en dan in pension zetten!
maar omdat hij nog al bang is en schuw leek het ons een goed idee, zo komt hij meer in de hand en dat maakt het voor hem en voor ons makkelijker als hij strax bereden word!
hooi en stro is makkelijk aan te komen hier in de buurt voor goede prijzen!
dus dat is het probleem niet!
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 11-07-07 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:18

1 are = 10x10 m = 100 m2
1 hectare = 100 x 100 m = 10.000 m2
Cheveyo: je hebt gelijk wat betreft de hectare!! Had me even verrekend!

maar wbd ares: 1 are = 100 m2 dus dan is 5600 are:
560000 m2 dus 56 hectare!!
Dus vermoedelijk wordt er wel 5600 m2 bedoeld ipv are. Dan kan ik me voorstellen dat het misschien te klein is.
Hoewel ik voor mijn paardjes best zo'n stukkie land zou willen hebben!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 14:18

de shetjes zijn van vrienden, dus die kosten zijn voor hun, haha!
zij hebben er gewoon niet meer zoveel tijd en aandacht voor dus die neem ik gewoon in bruikleen zeg maar!
en ze komen iedere dag buiten en dat geld voor de meeste pensionstallen hier niet, daar hebben ze geluk als ze er 2 uurtjes per dag uitkomen en dat vind ik te weinig!

ja 5600 m2.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:23

heej ik kom ook uit venlo dus welke sei bedoel je dan? mss ken ik die....

maar de prijs opzich klinkt niet verkeerd

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:24

Ik weet niet of je paardje er qua ruimte en buitenkomen op vooruit gaat als ik heel eerlijk ben Knipoog. Je mestafvoer komt er nog bij etc etc etc.
Tenminste als je het naast de opfok houdt. Als je het naast een pensionstal houdt dan kan het goed zijn dat hij daar niet eens naar buiten kan dus dan is dit wel weer beter lijkt het.
Laat die 2 shetten anders eerst proberen, dan kan je zien of je jaarling er bij zal kunnen. Qua hoogte vind ik het niet echt een ideale oplossing (mijn grote wil graag stoeien met een grote Knipoog).

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 14:28

tja, het is gewoon moeilijk!
ik weet gewoon dat als hij volgend jaar na de pension gaat hij erop achteruit gaat, en dan denk ik weer jah, had ik toch ma voor die wei gekozen!

wel ben ik blij dat je zoveel met me meedenkt cheveyo, ook de rest hoor!

en nicci, als ik je moet gaan uitleggen waar die wei ligt ben ik nog ff bezig, hij ligt niet in venlo maar buitenaf richting tegelen!

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:31

je hebt een halve hectare ter beschikking, reken dat van die 5600 m2 nog eens 800 m2 afgaat voor je bak en nog eens 150 m2 voor je stallen etc, heb je dus 4650 m2.

Ik leerde altijd dat je tot ongeveer 5 paarden moet rekenen op een halve hectare per paard. Je kan hier dus 1 paard op kwijt. Ik begrijp ook wel dat dat grove richtlijnen zijn die (met name) voor shetten niet helemaal opgaan, maar ik zou me idd zorgen maken over het oppervlak.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:36

sjit reactie weg..
Probeer het anders een jaartje, ben je er niet tevreden over dan kan je altijd nog naar het pension en de shetten terug naar je vrienden.

Mijn miní's eten overigens net zoveel en snel als mijn groten dus daar zit het verschil niet echt in.