Hooi vervoeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mijnlieverd

Hooi vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 12:33

Hoi,

Bestaan er ook wagens of karretjes waar je een baal hooi op kan leggen en zo langs de stallen kan gaan om hooi te voeren?
Zelf zat ik te denken om er gewoon een te maken, maar misschien bestaan ze wel en is dat helemaal niet nodig.

Flew

Re: Hooi vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:34

Een kruiwagen? Nagelbijten / Gniffelen Moet je wel een grote hebben.. Maar dat lijkt me de simpelste oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:35

OP stal waar ik eerst stond hadden ze er 2. Op 1 lag kuil de ander zo'n grote baal stro.
Maar geen idee waar ze die gekocht hebben.

Misschien een grote bolderkar ook wat?
Weet niet hoeveel hooi je erop kwijt moet Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:36

Wij hebben op stal een speciale kar daarvoor, maar geen idee of die zelf gemaakt is. We hebben er 1 voor 1 baaltje, en 1 voor 2 baaltjes. Ideaal, met een kruiwagen is het altijd zo'n rotzooi, hier liggen ze plat op.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:41

Wij hebben op stal een grote kruiwagen, waar aan de achterkant ook een wiel zit. Dat is heel handig hoef je de kruiwagen dus niet telkens op te "pakken"..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:54

Een kennis had eens een wagen laten maken.

Een plat vlak als bodem met daar aan de handvaten en aan het einde dan een stukje omhoog om alles tegen te houden. Voor aan zitten dan de wielen. Was ruim genoeg om hooi mee te nemen voor zeker 16 paarden als het niet meer is. Mee rijden ging makkelijk, zelfs mij lukte het en geloof me dat zegt wat.

De beschrijving klinkt wat vaag maar is eigenlijk heel simpel in elkaar te zetten. Bij interesse wil ik vanavond of morgen ochten wel proberen het te tekenen.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 15:03

Bedankt voor jullie antwoorden.

@Judith_: Ik snap het, thanks.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:08

Ik heb op meerdere stallen al lage platte karren gezien met een hoog handvat zeg maar. Ik neem dus aan dat ze ergens te koop zijn.

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:26

Ik gebruik(te) gewoon mijn 2 paardstrailer en die werd volgeladen. Gaan ongeveer 36 pakken hooi in.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:30

Ik ben weleens op een stal geweest waar ze zo'n grote documenten kar gebruikten.
Die zijn ook makkelijk te krijgen en dat is ook gewoon een grote plaat met wielen en een trekstang.
je hebt ook van die diepe karretjes, die gebruikten wij in de schapenstal, een soort kruiwagenformaat op 4 wielen.

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 07:34

wij hebben op stal een zelfgemaakt karretje er kunnen 4 balen in egt super handig het is wel zwaar om hem te duwen

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 07:35

hrokur schreef:
Ik gebruik(te) gewoon mijn 2 paardstrailer en die werd volgeladen. Gaan ongeveer 36 pakken hooi in.

Tong uitsteken Ze bedoelt in de stal. Niet om naar stal te vervoeren Knipoog

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 08:11

een groene of grijze container Haha!

zo doen ze het bij ons op stal ook, en is heel handig, we gooien er hooi of stro in.
past precies 1 pak in.
oke als je het laatste plakje er uit moet hebben moet je de container behoorlijk scheef houden,maar danzij de wieltjes er onder is het heel handig Haha!