ervaring met houtsnippers?,,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_mbvd_

ervaring met houtsnippers?,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 16:17

na overleg van de eigenaar mag ik toch een laagje houtsnippers neergooien, jammer genoeg alleen houtsnippers en geen zand eronder, de houtsnippers worden gewoon op het gras gegooit er staan nu zelfs plassen in de wei maar daar komt dus een laagje houtsnippers zodat het een soort bak waarvan ik hoop dat hij bijna altijd beschikbaar is, heeft iemand hier ervaring mee en of het bevalt?
en of het voor de pony ook goed te doen is, dat het in ieder geval niet zwaar loopt,,

en heeft iemand misschien een foto die op houtsnippers rijdt?

jottum

Re: ervaring met houtsnippers?,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:48

Houtsnippers op zand heb ik wel ervaring mee en was niet fijn. Toch nat en vaak dikke stukken, scherpe stukken.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:51

Het wordt ook snel modderig bij regen en je moet het regelmatig bijvullen met nieuwe houtsnippers om het netjes te houden.

micas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:00

bij ons ging het eerst prima (eerste jaar) met dikke laag snippers, het tweede jaar was een grote blubber bende.
Nu ligt er inmiddels een goede bak. (met drain)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:03

Houtsnippers verteren ook heel snel dus heb je er niet lang plezier van.

gringo68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:57

je moet steeds bij blijven vullen omdat de snippers gaan rotten, als ze er net inliggen rijdt het wel fijn, maar bij erg nat weer, kan het ook glad worden

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:31

Bij ons liggen houtschillen in de bak omdat die te zwaar was.

Het wordt nu steeds beter al ben ik bang dat de boel straks verstopt raakt als er niet gesleept wordt.(stalhouder wil nog even wachten met slepen).

nadeel: houtschillen zijn glad . Mijn fjord ging van de week al onderuit en vorige week was er een ander paard dat in en dolle bui 2 x onderuit ging.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 12:02

maar het is toch in ieder geval beter dan gewoon in de wei blijven rijden waar het spekglad is met dit weer?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:03

een ramp, glad, scherp, en ze zakken bij ons zo naar benenden!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:14

Ik zou het niet doen Beter even wachten. Het word 1 vettige smerige boel, glad, zwaar, scherp, en dan is zoiets veel slechter te rijden dan het gras. Echt nog even wachten.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:15

Ik rij sinds een paar maanden op houtsnippers (geel zand eronder). Het was in het begin even wennen (houtsnippertjes moesten even goed gaan liggen), maar heb er weinig last van gehad. De snippers zijn wel met het zand gemengd en vervolgens nog goed aangeharkt; ik weet niet hoe het is als je ze echt op het gras dumpt (met hoogteverschillen en zo), maar het lijkt me minder fijn. Ik heb totaal geen last van nat hout of glij-partijen. Het bevalt me eigenlijk wel en het is allemaal bio-logisch afbreekbaar, dus het blijft niet eeuwig liggen (kan een voordeel of een nadeel zijn, hoe je het wilt zien Haha! ).

Crum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:22

Mijn vriendin had ook houtsnippers op gras, dat was zo verteerd en in de grond gestampt en de grond was al binnen een paar weken even hard als zonder houtsnippers. Kortom, je hebt er helemaal nix aan.. Knipoog

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:26

Op de manege hebben wij houtsnippers op zand. Ik vind het ontzettend fijn rijden, voor de pony's minder zwaar dan zand.
Maar ik weet niet hoe het buiten is als het gaat regenen.
Op de manege wordt er wel regelmatig gesproeid omdat het anders gaat stoffen.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:32

Het eerste jaar blijven houtsnippers best mooi, maar het jaar daarop heb je een probleem. De oude laag is deels verteerd en wordt één grote blubberzooi. Een mooie nieuwe laag erover heen helpt niets. Binnen een paar weken heb je weer een grote blubberzooi en zakt je paard er ook nog eens dieper in weg. Als je de kans hebt om ieder jaar de gehele oude laag te verwijderen om er vervolgens weer een nieuwe laag houtsnippers op te gooien, blijft het berijdbaar. Anders kun je het echt beter een grasmat laten. Bij mij is de paddock op het deel zonder snippers beter begaanbaar en sneller droog dan het deel met snippers. Ik zou er niet meer aan beginnen...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:36

Ik heb alleen ervaring met houtsnippers op gras bij de uitloop van mijn geitenhok. het eerste stukje van de uitloop was nogal een blubzooi geworden in de winter, dus ik heb daar een lading houtsnippers opgegooid. dat is een half jaar prima geweest. En toen was de laag zo goed als verdwenen (verteerd).
Met rijden lijkt het mij glad. Ik spreek niet uit ervaring, aangezien ik niet op de geiten rij Haha! ...maar als ik er zelf op liep vond ik het wel gladjes...