Pony bij flanken ingevallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StarStar

Pony bij flanken ingevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 13:29

Als ik mijn pony elke dag een half uur tot 3 kwartier beweging geef (rijden, soms longeren) ziet hij er de volgende dag altijd goed uit. Maar als ik mijn pony soms een dag vrij geef (Dan komt hij wel even buiten in de paddock of nu hij niet in de wei kan vanwege weer laat ik hem altijd een half uur grazen) dan is hij de volgende dag altijd helemaal ingevallen bij zijn flanken.

Weet iemand hoe dat zou komen? Hij ziet er dan zo slecht uit opeens, is toch raar, want ik zou denken als hij een dag niks hoef te doen dat hij juist iets ronder is.

Ik denk altijd lekker, een dagje rust, kan hij even bijkomen, maar dan ziet hij er de volgende dag zo slecht uit en hij staat ook gewoon rustig op zijn stal en als ik hem normaal rijd dan ziet hij er de volgende dag gewoon goed uit.

Iemand enig idee? Ik zou me pony toch niet 7 dagen per week kunnen rijden/longeren, dat lijkt me wel teveel, al is het wel een pony die heel graag wilt lopen/bewegen, maar denk toch ook niet elke dag, dan word ie het op denduur ook zat denk.
Laatst bijgewerkt door StarStar op 05-07-07 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Re: Pony bij flanken ingevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:31

Elke dag rijden moet geen probleem zijn hoor, de mijne word er ook niet slechter van.

of ze vol of mager zijn op de flank, kan ook liggen aan de darmen, als jou paardje zijn buikie lekker vol zit, is hij dikker , dan wanneer zijn darmen leeg zijn.
tenminste, zoiets heb ik gehoord

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 13:36

Ja maar je zou toch denken als hij beweegt dat zijn buik minder vol word, want dan gaat juist dat spijsverteringsgestel sneller werken (denk?), want als ik hem beweging geeft dan mest dan mest hij ook wel 3x ofzo. En als hij een dag niet veel beweegt dan gaat dat toch veel minder snel en vind het raar dat hij dan opeens helemaal ingevallen is. (En dat ziet hij er heel slecht uit)

Jork_aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:52

mischien moet je hem dan die dag dat je niet wil rijen hem in een molen zetten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:54

Dat hij er slechter uit ziet wil niet zeggen dat hij zich ook slechter voelt. Als hij goed in zijn vel zit zou ik er echt niks aan doen hoor.

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:09

Het geven van een wormenkuur kan misschien ook helpen. Ik weet niet hoe vaak jouw paard ontwormd wordt maar als dit te weinig gebeurd dan kunnen ze hiervan ook invallen in de flanken. Al zegt dit natuurlijk niets, omdat dit als je rijdt niet het geval is.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:34

veronique56 schreef:
Het geven van een wormenkuur kan misschien ook helpen. Ik weet niet hoe vaak jouw paard ontwormd wordt maar als dit te weinig gebeurd dan kunnen ze hiervan ook invallen in de flanken. Al zegt dit natuurlijk niets, omdat dit als je rijdt niet het geval is.

Idd hier dacht ik ook al aan.