Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

lindsey schreef:Als je paard bij je ouders alleen zou komen te staan dan zou ik hem naar de nieuwe pensionstal brengen.
Paard is een kuddedier en ik vind dus niet dat je hem alleen kan houden.
Bij je ouders kan je paard niet naar buiten in de winter zelfs niet even in een bak. Als jij een dag niet kan zou hij dus zomaar 48 uur binnenstaan.
Vind dat echt een onverantwoorde manier van paarden houden.
.
(of bij je ouders is toch ook nog thuis?) Nagyl schreef:Euh even voor de duidelijkheid. Ik heb een 17 jarige hengst, die moet hoewiezo alleen staan.
Voordat ik hem kreeg heeft die een heel groot deel van zijn leven 24 uur per dag op stal moeten staan, 365 dagenl lang. Hij heeft door mij kennis gemaakt met weides en wederom lekker rijden.
russel schreef:Nagyl schreef:Euh even voor de duidelijkheid. Ik heb een 17 jarige hengst, die moet hoewiezo alleen staan.
Voordat ik hem kreeg heeft die een heel groot deel van zijn leven 24 uur per dag op stal moeten staan, 365 dagenl lang. Hij heeft door mij kennis gemaakt met weides en wederom lekker rijden.
Waarom moet hij hengst blijven? Hij toch binnenkort met pensioen? Ik zou hem laten ruinen en de laatste jaren dat je hem nog rijdt gewoon ruin met andere ruinen laten zijn.
, in de winter zijn het voor zijn ballen te koud en is die ruin, hihihiNagyl schreef:Maar moet dan wel mijn ouders vragen hem te voeren smorgens, en ben dan zelf weer verplicht om iedere dag op te rijden. s'winters zou die dan voornamelijk binnenstaan, behalve op de dagen dat ik vrij ben, (dan zou die theoretisch 3 dagen binnen staan), mijn merrie stond in de winter 5 dagen binnen, die vond dat helemaal niet erg. Dat paardje wat ik nu heb, vind de winter ook niks, en staat maar bij de poort te staan. Dus denk niet dat dat een probleem is. Szomers kan die bv de hele dag en nacht op de wei lopen.
Wie kan me aanraden wat te doen? en waarom?