Uit de sloot drinken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Uit de sloot drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 19:50

Ik heb net mijn paardjes bij huis staan. Ze staan op een landje met een sloot waar ze heel makkelijk bij kunnen. Nou hebben ze allebei nooit op een wei gestaan waar ze uit de sloot moesten drinken. Ze staan er nou (fallabella jaarling en een haflinger) vanaf afgelopen zaterdag. En ik heb ze nog niet uit de sloot zien drinken. Hoe weet ik nou of ze dat wel snappen? (Het is een heldere sloot)

Carmen

Re: Uit de sloot drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:52

Dat merken ze vanzelf wel, en anders even een emmer water pakken, je paard pakken, je paard meenemen, en dan met de emmer (en paard) naar de sloot lopen, en dan de emmer bij de sloot houden , (er boven) de ander begrijpt het dan ook wel.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 19:56

Maar als ze het niet weten moeten ze nu toch ondertussen wel omvallen van de dorst?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:57

Ze zijn vast niet achterlijk? Sigaar

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:59

Waarom zet je geen emmer water in de wei?

Ze zullen het wel snappen hoor anders dan overleven ze het niet Knipoog Ze drinken ook vaak genoeg uit plassen enz.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 19:59

Pikeur schreef:

Nouuuu..... Koe Knipoog

Ik ben gewoon snel overbezorgd. Bloos

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:00

ik heb mijn pony ook nog nooit zien drinken, maar ze staa inmiddels ook al ruim 2 maanden op de wei waar ze uit de sloot moet drinken...
uit het gras krijgen ze natuurlijk ook al wel heel veel vocht, dus echt heel veel hoeven ze niet te drinken nu, zeker niet omdat he tniet onwijs warm is maar paarden zijn iet dom hoor, die gaan vanzelf zoeken naar water als ze dorst krijgen, en ze merken vanzelf dat ze uit de sloot kunnen drinken!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:01

Krips schreef:
Pikeur schreef:

Nouuuu..... Koe Knipoog

Ik ben gewoon snel overbezorgd. Bloos

Moet je niet doen. Haha! En je merkt het vanzelf wel als ze echt water nodig hebben hoor. Ja
Je kunt natuurlijk voor de zekerheid (tijdelijk) een emmertje water neerzetten.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:33

Als je ze een emmertje water aanbiedt en ze gaan echt er direct op aanvallen, dan hebben ze dorst. 4 Dagen geen water? Had je echt iets moeten merken.Had je dat de eerste dag gedaan, had je nu niet zo'n stress! Je hoeft je denk ik niet ongerust te maken, paarden zijn instinctieve dieren.

Jumperken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:15

omaas schreef:
Als je ze een emmertje water aanbiedt en ze gaan echt er direct op aanvallen, dan hebben ze dorst. 4 Dagen geen water? Had je echt iets moeten merken.Had je dat de eerste dag gedaan, had je nu niet zo'n stress! Je hoeft je denk ik niet ongerust te maken, paarden zijn instinctieve dieren.

Ja,ze merken vanzelf wel dat ze moeten drinken uit die sloot.Je hoeft je geen zorgen te maken.