waarom altijd paarden de dupe??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roihi

waarom altijd paarden de dupe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 11:48

bij ons op stal is het klaar
op de site staat "hooi naar believen" naar mijn mening is dat dus à volonté.

paarden krijgen al dagen geen hooi meer, dat is zeker want de hooistapel verminderd niet.

we bellen de eigenaar van de stal op (want hij is anders ineens niet meer aanwezig op stal Rolleyes )
zegt hij vlakaf "paarden krijgen elke dag hooi"
hij staat gewoon te liegen
het ergste is, hij wéét dat wij weten dat hij liegt (volg je nog?)

waarom doen ze dat toch elke keer? als ze ons buiten willen, waarom ni gewoon zeggen en de paarden normaal verzorgen.
we betalen er voor (de volle pot, all-in, wat je wil), waarom kan het nooit eens gewoon goed gaan???? Huilen ik snap het allemaal niet hoor.
weten ze niet dat het gevaarlijk is als een paard geen ruwvoer binnenkrijgt?
moet het echt elke keer een geldkwestie zijn?

ze verwijten ons (indirect) dat er geen communicatie is
dan leg ik het voorval van bodemvulling uit:

op een dag kom toe en wil de mestbollen uit mijn paard haar stal halen. ik zie dat ze practisch op de beton staat. aan de eigenaar gevraagd of ik uit een stal gebruikt vlas mag halen om in mijn paard haar stal te doen. "natuurlijk,geen enkel probleem, doe maar, moet je ni vragen". zo gezegd zo gedaan.
afgelopen zaterdag kom ik op stal, wederom mijn paard staat practisch op de beton.
ik denk, vorige keer mocht het ook, moet het ni vragen dus ik haal een kruiwagen gebruikt vlas uit een stal die niet meer bezet wordt door een paard.
eigenaar heeft naar zijn zeggen mij gezien toen ik het vlas nam.
nu komt hij af dat hij dat niet netjes vond, waarom zegt hij dat niet de moment zelf? of spreekt hij me er tout court niet op aan??
nee, ze binden achter je de stal gewoon toe
net hetzelfde met de stal waar het hooi inligt, die binden ze gewoon toe? wat is er met de vermelding "hooi naar believen" gebeurt???
het vertrouwen is verdwenen

aaaaaargggghhh ik wordt er K***misselijk van

ligt het nou aan mij? ben ik zo naiëf
zijn alle pensionhouders zo?
vertel het mij, echt vertel het mij waarom (doe het wel diplomatisch)

Elinee

Re: waarom altijd paarden de dupe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:51

heel snel gaan vertellen dat jij het hier absoluut niet mee eens bent, en als er geen verandering in komt, opzoek naar een andere stal.
het moet wel diervriendelijk blijven he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 12:26

Zoiezo op zoek naar een andere stal, op een plek waar het op deze manier aan toe gaat zou ik zoiezo niet meer willen staan.

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:39

Ik zou gewoon een andere stal zoeken want als je ze zo voorliegen. Je moet er tenslotte vanuit kunnen gaan dat je paard genoeg eten en genoeg op de bodem krijgt want daar betaal je tenslotte voor!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:42

jij betaald voor je paard toch?
en de eigenaar van de stal is verplicht door de wet om zo goed mogelijk voor de dieren te zorgen.. Knipoog

ikvind dat je gewoon heel fijn een confrontatie aan moet gaan en vragen waarom jij voor iets betaald wat jouw dier toch niet krijgt?
reken na wat je verbruikt en stop hem de volgende keer desnoods minder in de handen met de woorden: ik betaal voor wat ik krijg, en ik krijg te weinig, dus krijg jij niet meer.

of doe het anders...betaal aan het einde van de maand zeg dat hij je dier beter moet behandelen anders betaal je gewoon toch niet?

xPassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:00

Wirobelgje schreef:

paarden krijgen al dagen geen hooi meer, dat is zeker want de hooistapel verminderd niet.

we bellen de eigenaar van de stal op (want hij is anders ineens niet meer aanwezig op stal Rolleyes )

waarom doen ze dat toch elke keer? als ze ons buiten willen, waarom ni gewoon zeggen en de paarden normaal verzorgen.
we betalen er voor (de volle pot, all-in, wat je wil), waarom kan het nooit eens gewoon goed gaan???? Huilen ik snap het allemaal niet hoor.

op een dag kom toe en wil de mestbollen uit mijn paard haar stal halen. ik zie dat ze practisch op de beton staat. aan de eigenaar gevraagd of ik uit een stal gebruikt vlas mag halen om in mijn paard haar stal te doen. "natuurlijk,geen enkel probleem, doe maar, moet je ni vragen". zo gezegd zo gedaan.
afgelopen zaterdag kom ik op stal, wederom mijn paard staat practisch op de beton.
ik denk, vorige keer mocht het ook, moet het ni vragen dus ik haal een kruiwagen gebruikt vlas uit een stal die niet meer bezet wordt door een paard.
nu komt hij af dat hij dat niet netjes vond, waarom zegt hij dat niet de moment zelf? of spreekt hij me er tout court niet op aan??
net hetzelfde met de stal waar het hooi inligt, die binden ze gewoon toe? wat is er met de vermelding "hooi naar believen" gebeurt???

Aan je verhaal tehoren ben je niet meer tevreden over de stal/eigenaar als ik jou was zou ik gewoon opzoek gaan naar een nieuwe stal.hier worden je paard en jij allebij niet gelukkig van Knipoog

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 16:06

ik ga op zoek naar een andere stal (dat is al zeker)
ik heb daar trouwens ook nog een topic over lopen omdat ik graag zou hebben dat mijn paard wordt omgeschoold tot weidepaard Haha!

het is alleen niet makkelijk om hier in de buurt iets te vinden tegen een redelijke prijs
we hebben echter al 2 adressen die we gaan bekijken. hopelijk gaat dat snel vooruit want ik wil niet langer dan nodig op de huidige stal blijven.
ik ben ook van plan enkel te betalen voor de dagen die ik er nog sta deze maand en geen euro meer.

straks heb we gesprek met de pensioneigenaar, ben eens benieuwd hoe erg hij dit keer in real life gaat staan liegen en hoe snel we de hof af moeten
(ik heb al vervoer kunnen regelen, dat is al in orde) en straks gaan we zelf hooi geven voor zijn neus. al zijn ze er niet mee akkoord, ik mag mijn paard geven wat ik wil toch?

ik hoop zo hard dat het op andere eindelijk eens beter gaat zijn
ik ben da liegen beu en vooral het feit dat onze paarden al elke keer de dupe zijn van dit soort geldzaken
het breekt mijn hart (klinkt heel dramatisch maar zo is het toch)

thx voor de reacties tot hier toe

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:56

Wat ben ik blij dat ik op tijd weg was Nagelbijten / Gniffelen

Het is toch echt niet normaal. Paarden die geen hooi krijgen, krijgen koliek en gaan dood. Zo simpel is het. Ik snap niet dat die mensen zich niet schuldig voelen om de paarden van een ander zomaar in gevaar te brengen

indybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:11

Wirobelgje schreef:

Dit verhaal kan ik ook. Wij stonden op een stal waar ze heel slecht hooi hadden.
ruzie tussen eigenaar en pachter, en de paarden zijn er het dupe van. echt een rotzooi.

Zou ook een andere stal zoeken (maar ja zo blijf je wel bezig)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:15

je blijft idd wel bezig, maar je kan toch niet je paard het aandoen geen voer te krijgen eh

indybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:22

Nee daar ben ik het mee eens, maar die staleigenaren hebben gewoon zoveel macht. ZUCHT. Ik krijg een punt hoofd van al die stal eigenaren

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:03

Verschrikkelijk irritant inderdaad! Als je op een pensionstal staat en maandelijks je stalgeld betaalt verwacht je toch dat je dieren gevoederd worden!
Ik had dit op m'n vorige stal ook, mijn merrie at constant al het stro uit haar stal enkel en alleen omdat ze véél te weinig hooi kreeg.
Als de staleigenaar dan nergens te bespeuren was gaf ik haar soms stiekem hooi bij, de laatste weken dat m'n paard er gestald stond kreeg elke eigenaar een brief met de nieuwe "stalregels"...
Een daarvan was als je betrapt werd als je hooi aan je paard gaf dat dit dan maandelijks aan de factuur zou worden toegevoegd.
Komaan zeg, wat kost een bot hooi?!
Ik kan nog altijd niet geloven hoe ik het daar 6 maanden heb uitgehouden!

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:11

indybeauty schreef:
Nee daar ben ik het mee eens, maar die staleigenaren hebben gewoon zoveel macht. ZUCHT. Ik krijg een punt hoofd van al die stal eigenaren

Ik ben al aardig wat verhuisd met mn pony van 29 maar overal is het wel wat jammer genoeg.. Slapen

Boeit ze ook niet.
Voor jou 30 anderen Slapen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:21

karenski: zoiets gebeurde bij ons ook. Eerst mocht je zoveel bijnemen als je wou, zowel vlas als hooi. Nooit een probleem. En toen kwam er ineens een "reglement" tot de laatste weken dat ze gewoon de stallen dichtbonden waar vlas in lag of hooi.
Echt erg

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 07:28

het gesprek met de staleigenaar was me wat Wow!
ik kan naar de fysio om mijn kaakspieren te helpen terug ontspannen (mijn mond heeft veel open gestaan) en ik kan naar plastische chirurg om mijn oogleden terug te laten verkleinen (ik heb veel met grote ogen van verbazing gezeten) ze zijn helemaal gestretched nu Nagelbijten / Gniffelen

ze draaien zo met de wind mee en zetten alle paardeneigenaren tegen elkaar op
het is als een kleutertuin daar??? ik ben nog steeds gechoqueerd.

oh ja, en de persoon en ik die gingen praten zijn nu de schuldige van alles Gestoord waar slaat dat nu weer op?

ach, ik ga het me proberen niet aan te trekken
straks gaan we naar een andere stal kijken
we geven zelf hooi bij (al goed want gisteren hebben ze alweer geen gehad )
ik hoop zo erg dat die stal straks iets wordt, ik wil zo graag dit weekend mijn paard verhuizen...

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 07:45

Hadden jij en 'die andere persoon' ook niet beter even kunnen gaan inventariseren bij alle andere paardeneigenaren wat die ervan vonden en als daar wat uitkwam een algemene 'vergadering' voorleggen ofzo? Altijd jammer dat je, als aanspreekpunt, ook makkelijk doelwit bent en nog vervelender als er dan weer twee verhalen ontstaan. Het blijft toch moeilijk lijkt het: stalhouder zijn, verantwoordelijkheid dragen en sociale vaardigheden behouden: je mag in je handjes klappen als ze als combinatie goed ontwikkeld zijn.
Hoe dan ook: je bent dus op zoek naar een andere stal. Succes daarmee en ook met de fysio en plastische chirurg. Ach gut Knipoog

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 08:02

Wirobelgje schreef:
het gesprek met de staleigenaar was me wat Wow!
ik kan naar de fysio om mijn kaakspieren te helpen terug ontspannen (mijn mond heeft veel open gestaan) en ik kan naar plastische chirurg om mijn oogleden terug te laten verkleinen (ik heb veel met grote ogen van verbazing gezeten) ze zijn helemaal gestretched nu Nagelbijten / Gniffelen

ze draaien zo met de wind mee en zetten alle paardeneigenaren tegen elkaar op
het is als een kleutertuin daar??? ik ben nog steeds gechoqueerd.

oh ja, en de persoon en ik die gingen praten zijn nu de schuldige van alles Gestoord waar slaat dat nu weer op?

ach, ik ga het me proberen niet aan te trekken
straks gaan we naar een andere stal kijken
we geven zelf hooi bij (al goed want gisteren hebben ze alweer geen gehad )
ik hoop zo erg dat die stal straks iets wordt, ik wil zo graag dit weekend mijn paard verhuizen...

Dat klinkt exact zoals mijn vorige stal! Enige verschil is dat ik in Oost Vlaanderen woon Haha!
Troost je, je bent dus niet alleen! Snel op zoek naar een andere stal!
De eigenaar van mijn vorige stal was precies hetzelfde, zijn werk niet doen, roddelen en de mensen tegen elkaar opzetten door leugens rond te bazuinen.
Ik meen het nog altijd, die kerel was de grootste klootzak die ik ooit ontmoet heb! Zo'n vals en manipulatief kereltje...
Dit is mijn topic over mijn ervaring trouwens:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=758452&hilit=

indybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 08:09

Ik heb zoiets ook meegemaakt op mijn vorige stal, Die speede ook alle mensen tegen elkaar op. en Dat is ook de grootste k****zak die er is. het is gewoon rot dat die stal eigenaren zoveel macht hebben.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 12:22

zunzuncito; we hebben met de andere klanten gesproken en zo, maar de meest verhuizen zowiezo.
en het ging eigenlijk enkel om het feit dat de paarden niet zoals beloofd en betaald elke dag hooi krijgen. er wordt om de 3 dagen 1 botje hooi verdeeld over nu 15 paarden (moet je weten dat in 1 botje hooi ongeveer 8 sneden zitten) Nors opkijken

we dachten eerst dat er iets speciaals aan de hand was maar nee, alles was koek en ei... toen kwamen de maskers ineens af Verward
er kwamen dingen boven die zelfs nogv an vorig jaar zijn
ze halen oude koeien uit de sloot, ze spreken over dingen waarover zij niet in de positie zijn om daarover te beoordelen.
ze waren tegen ons aan het uitvaren over andere klanten
goh waar ben je dan mee bezig seg???
het is daar echt een reuze kleutertuin

de andere klanten kijken nu hun ogen uit want die vriendin en ik geven terwijl iedereen er op staat te kijken onze paarden zelf gekocht hooi...
laat de eigenaar van stal maar heerlijk zuur kijken, ik geef mijn paard wat ik wil daar heeft niets maar dan ook helemaal niets in te vertellen.

het feit dat ze vinden dat ik mijn financiele plannen en reisplannen met hen moet bespreken was voor zeker de druppel
en dan nog eens het feit dat ze mensen aan het zwartmaken maken die zich op dat moment niet konden verdedigen en die zelfs helemaal niets misdaan hadden was er helemaal over.
het is een volk waar je best geen contact mee houdt, komt niet goed en het is toch geen aanvulling op je leven (integendeel zelfs)

maar straks gaan we naar die andere stal kijken, als jullie willen meeduimen aub Haha!

karenski; wij wonen misschien wel in Antwerpen, maar onze paarden staan in Oost-Vlaanderen (dat is ook een lang verhaal)

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:33

Ik duim zeker mee Ja

Maar tuurlijk is niet elke stal zo. Ik heb dan wel geen luxe piste, nee ik heb geen piste. Maar het gaat bij ons teminste om de paarden. Elke dag 2 plakken hooi, voer die aangepast is PER paard, en dus niet zomaar in de stal gekwakkelt, zonder ervaring. En besprekingen over het aanpassen van voer. Dat zou de normale hang van zaken moeten zijn.

Ik duim mee dat de stal waar je nu naartoe gaat kijken, wél leuk is. en Wél goed georganiseerd etc. is. Misschien kun je ook vragen naar mensen die met die desbetreffende stal ervaring hebben. Dan sta je de volgende keer niet weer voor l.ul. Succes! Lachen

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:42

Wat klinkt me dit bekent in de oren. Heb ook bij verschillende stallingen gestaan waar ze zich 'gewoon' niet aan de afspraken hielden kortgezegd: Waardeloos!
Brengt een hoop stress met zich mee terwijl je toch een paard hebt voor de ontspanning.
Heb inmiddels een stal gevonden waar ze zich wel aan de afspraken houden. Dus kleine troost, ze bestaan wel Haha!
Maar goed zoeken. En succes OK dan!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:04

hmm klinkt mij ook bekend , wij kochten zelf biks voor 1 paard en dat was na een week op een hele ton , en mijn paard werd stront mager , hmm dan zet je ook je vraagtekens in hun advertentie op mp staat er bij kunt u een dagje niet is u paard in goede handen , ik koneen dag niet vnawege ziekenhuis bezoek en vroeg of hun de stlal wouden doen prima geen probleem maar ik was vergeten dat ik die avond les had dus moest toch naar stal stond die daar in zijn eigen urine en poep te staan ,
de mestkar moesten wij om de week legen dat werd elke weel want fysiek kon ze het niet aan ,
en als ik extra vlas wou pakken kostte me dat 5 euro per baal ook gewoon vlas pakken was exclusief 5 euro ,

nu sta ik prima doe alles zelf en weet als ik echtn iet knan word er gedaan en goed !

succes en ik duim dat de andere stal meer bevalt

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 16:53

Melanie_ schreef:
Zoiezo op zoek naar een andere stal, op een plek waar het op deze manier aan toe gaat zou ik zoiezo niet meer willen staan.

inderdaad.. lekker weg gaan daaro.. ik had het allang geweten!!!
Succes

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:56

heel raar:S maja je moet kijken of je neit ergens anders heen kan.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 23:20

zijn dus gaan kijken bij die andere stal en heb er zo mijn twijfels over...
niet getreurd, we hebben nog 1 adres waar kunnen gaan kijken.

de eigenaars deden gisteren en vandaag vriendelijk (wij trouwens ook) maar dat neemt niet weg dat het vertrouwen helemaal weg is.
wel heb ik nu even het gevoel dat ik misschien de rest van deze maand rustig maar kritisch kan uitkijken naar een andere stal (daar blijven doet ze echt niet), dan is de druk eraf en kunnen we beter vergelijken vind ik.

de hooisituatie is nog niet verbeterd, maar we geven ze nu zelf bij tot de tijd dat we daar weg zijn.

tegen 1 augustus ten laatste moet er een andere oplossing/stal gevonden zijn, anders breng is ze naar de noodstalling (mijn beruchte B-plan).
het spijtige is, onze paarden zijn als broer en zus, ze hebben samen verhuisd en hangen wel aan elkaar, we zien ze niet graag uiteen gaan. als het het noodadres wordt dan wil dat zeggen dat we ze uit elkaar moeten halen. en dat zou heel spijtig zijn natuurlijk.
dus we doen er alles aan om die 2 bij elkaar te houden Haha!

tot hier toe thx voor het duimen
de stalling die we gezien hebben was niet je van het, maar zou wel door kunnen gaan als tijdelijke oplossing ook.
Nu maar hopen dat we snel naar die 2de stalling kunnen gaan kijken Lachen