Bewegings-stal/Hit-actief-stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

Bewegings-stal/Hit-actief-stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 13:04

Na lang twijfelen gaan mijn paarden toch de bewegings-stal in.

Vanaf vorig jaar zijn ze bij ons bezig geweest om de vergunningen rond te krijgen voor een bewegings-stal.
Nu zijn deze er door heen en kan begonnen worden met de bouw ervan.
In het begin kon ik me er weinig van voorstellen en twijfelde ik heel erg. Al die paarden bij elkaar.
Merries en ruinen door elkaar enz... (tevens zit ik namelijk met een paard met rug/bekken problemen, dus wil onder geen beding dat er gedekt wordt!!)

Afijn, vorige week hadden we een bijeenkomst op stal en is er iemand geweest om alles duidelijk te maken, voor te lichten, en vragen stellen die onduidelijk waren.
Ik moet zeggen dat er een hoop duidelijk is geworden. Klinkt toch super positief en goed voor de paarden.
Ze krijgen de hele dag beweging, er zijn verschillende voerstations, dus voer wordt over de gehele dag verdeeld. Hooi kunnen ze ook zo goed als de hele dag door eten. Wel in porties, maar lekker verdeeld. Grote schuilstal.

In eerste instantie had ik zoiets: neeeeeee dat is nix voor iris. Die houdt van haar stalletje en haar rust.
Maar sinds deze zomer is zij ook zo veranderd, vorig jaar wilde ze binnen 2 uur van het land. Dit jaar is ze met geen 10 stokken uit dat land te krijgen Haha! (floepert).
Ze heeft t zo naar haar zin met de paardjes dat ik nu definitief en na de bijeenkomst heb besloten om iris toch in deze stal te doen.
Eowyn is 3 en nog lekker jong en is gewent om in een kudde te staan. Dus daar heb ik geen moment over getwijfeld.

Afijn heel verhaal.
Maar zijn er mensen hier op bokt die ook op een bewegings-stal staan?
Ik weet dat er minimaal 2 hier in nederland zijn, waaronder ergens in Arnhem volgens mij.

CHIR

Re: Bewegings-stal/Hit-actief-stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:09

Denk dat je Stal Mansour in Arnhem (of eigenlijk Schaarsbergen) bedoeld: http://www.mansour.nl
of voor de stallen zelf: http://www.mansour.nl/content/view/14/61/

Ik ben verder zelf niet bekend met deze stal. De boer waar ik rij gaat binnenkort wel een hit-actiefstal bouwen met een flinke uitloop. Ik heb hier echter verder niet zo 123 informatie over...

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:12

ik moet zeggen, voorheen was ik nooit zo weg van die actief stallen.
Maar ik ben toen wezen kijken en het sprak mij toch wel aan, die lekkere loopruimte en dan ook lekker in een groep.
Ik ben toen bij 1 geweest (stal mansour) die er nog niet zo lang stond, maar na het bezoek vond ik het een erg leuk plan om de paarden zo te houden.

Ik sta er zelf niet maar zou het zeker willen overwegen als er 1 in de buurt zou zijn.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:13

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:13

ik heb zelf nooit met paarden op een bewegingsstal gestaan, maar de handelaar waar ik mijn paardje vandaal haalde had dat volgens mij ook, er stonden paarden bij elkaar in echt super grote boxen en genoten ook echt van de aandacht. en ook de paarden die apart stonden konden gewoon met elkaar communiceren. onderaan de stalwand was er een sectie verwijderd dus de paarden konden gewoon lekker snuffelen aan elkaar enzo...(dit was in groningen trouwens)

edit: had fokker i.p.v handelaar geschreven...ben blonT

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 13:19

chir:
ja mansour idd.

Bij ons word het ook heel ruim op gesteld.
Kunnen lekker overal heen lopen en staan. Voor elk paard wel een plekje.
En aangezien t idd kudde-dieren zijn denk ik toch dat ze zich in een groep goed thuis voelen.

Ben echt benieuwd hoe t er bij ons uit komt te zien.
De tekeningen hebbn we natuurlijk al gezien, maar nu nog in het echie.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 13:19

florislover schreef:
ik moet zeggen, voorheen was ik nooit zo weg van die actief stallen.
Maar ik ben toen wezen kijken en het sprak mij toch wel aan, die lekkere loopruimte en dan ook lekker in een groep.
Ik ben toen bij 1 geweest (stal mansour) die er nog niet zo lang stond, maar na het bezoek vond ik het een erg leuk plan om de paarden zo te houden.

Ik sta er zelf niet maar zou het zeker willen overwegen als er 1 in de buurt zou zijn.

tjaaa delft is net iets te ver weg, denk ik zo Haha!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:21

haha ja zeker, dat is echt niet te doen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 13:26

of je moet lekker heen en weer tuffen, weet je zeker dat je 's avonds laat nog eens thuis bent.
Maar ze lopen de hele dag, dus je kan dan ook eens een dagje overslaan Haha!
(woeaa zou nix voor mij zijn, moet elke dag mn paarden zien Sigaar )