En weg was het gras...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

En weg was het gras...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:53

Doei!
Ik heb een probleempje... Ik heb nl. een ponytje en die staat dus op wei (24/7) , en hij staat hier nu 1 maand. Toen hij kwam was het gras echt precies wat het zou moeten zijn, maar nu staat er bijna niets meer. Ik voer hem uiteraard dus wel wat meer hooi bij, maar ja, wat gras kan ook geen kwaad... Daarom laat ik hem soms in de tuin (ja, dat mag van de ouders *LOL* ) , en dan heb ik altijd moeite hem terug in zijn eigen wei te krijgen. Maar helaas heb ik ook geen andere wei tot mijn beschikking en ook geen stal om hem een tijdje in te zetten (wat ik bovendien ook wel zonde vind om een paard constant op stal te houden..)... Heeft iemand misschien een idee om dit op te lossen? Dus om meer gras te hebben voor hem?
Alvast bedankt en ook namens [***]!!

Groetjes [***]

Air

Re: En weg was het gras...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:54

Telkens een paar vierkante meter van de wei afzetten?
Dat daar gewoon het gras wat kan groeien, als het gras wat gegroeid is kan je weer een ander stukje afzetten etc. Lachen

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:54

weiland in 2e delen zodat de ene kant kan groeien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:55

Afbeelding

Zo was het eerst....

En zo is het nu:

Afbeelding

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:55

hoe groot is je wei??

anders de wei halveren of in 3 stukken maken zodat op de stukken waar de pony niet loopt het gras kan bijgroeien...

en zeker met dit weer,is bemesten ideaal,voor een regenbui het afgezette stukje bemesten en binnen een week staat er weer een berg gras Lachen

moet je hem alleen een weekje of 2 weken bijvoeren nog...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:57

als je aangeeft waar je woont is er misschien wel iemand met een plekje.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:13

je hebt je pony al te lang op dit stukje laten lopen, gras is veel te kort geworden, gaat een tijdje durn voor dit weer aangetrokken is.
Wei afzetten, kunstmest erop, met dit weer (zon, warm en geregeld een bui) heb je met een beetje mazzel in een paar weken wel weer een beetje gras in je wei.
Als je nu niets doet, is er binnen een paar weken helemaal niets meer van je wei over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:18

friesiszwart schreef:
als je aangeeft waar je woont is er misschien wel iemand met een plekje.

Ik heb al goed rondgekeken, en er zijn geen bokkers die écht binnen een straal van 3 tot 5 km wonen, en daarbij komt dat het ook nog een hengst is... dus helaas Knipoog Anders zou ik dat toch al lang gedaan hebben

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:00

Haal je pony in ieder geval zo snel mogelijk van dit stukje af. Zet inderdaad een stukje af waar hij nu kan blijven en voer hem daar bij. Vervolgens maak je van het resterende stuk gewoon een paar vakjes zodat alles bij kan gaan groeien want zo hou je echt helemaal niks over!! Kunstmest strooien als het net gaat regenen (of bijna) kan prima en dan heb je op korte termijn weer lekker wat grasjes.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:41

Hoe groot is je stukje wei eigenlijk?

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:17

als je wel de mogelijkheid hebt of hebt gevonden zou ik de pony er nu in ieder geval zo snel mogelijk afhalen voordat het een modderpoel wordt.
en dan kan je gras zo ie zo wel een tijdje vergeten.
Of anders idd stukken afzetten zodat de rest wel kan bij groeien.

CHIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:37

Als ik jouw was, zou ik je weitje eventjes met rust laten en je pony ergens anders zetten. Deze wei is er niet al te best meer aan toe. Als je een stuk afzet zal het stuk waar de pony staat nog drukker belopen worden en met dit weer heb je dan in no-time een modderbende.
Als er de mogelijkheid toe is zou je de wei kunnen slepen en daarna extra gras zaaien. Je wei ziet er namelijk naar uit dat het maar heel ligt met gras beplant is. Bemesten is waarschijnlijk ook geen overbodige luxe, maar dit hoeft niet speciaal dure mest te zijn, kan ook gewoon de paardenstront met stro (goed voor de doorademing van de grond!) zijn. Lachen
Succes!

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:50

of misschien is er een boer bij jou in die buurt die wel een plekkie heeft voor hem in zijn weitje met misschien wat schapen, is maar een ideetje. ik heb het wel eens gezien en ging goed, dus wie weet?

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:52

Aan de foto te zien zou het handig zijn om gras bij te zaaien denk ik, alleen mag je pony er dan niet op lopen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:55

De pony ziet er al een stuk beter uit in elk geval Lachen.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:57

ik ga mee in het antwoord van kimmie261, het land in 3 stukken delen, ook al is het niet heel groot. dan heeft hij tenminste wat te doen.
En dan kan er aan de andere kant wat gras groeien.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:28

ik heb mijn wei in 2en gedeeld. zodra de ene wei leeg is wordt het gemest zodat het sneller groeit, als het droog is wordt het besproeit. het gras in het andere land heeft dan 3 weken kunnen groeien en staat dan weer wat hoger. doormiddel van stroomdraad krijgen ze elke dag en stukje gras wat ze kunnen opeten. is dat land weer leeg (2 tot 3 weken later) kunnen ze weer in het andere land. zo hebben ze elke dag een beetje gras.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:54

Land opdelen, en de pony verweiden als het ene stuk te kaal dreigt te worden. Bijvoeren met hooi is sowieso nodig als er niet al te veel staat, maar een stukgelopen grasmat herstelt niet zo gauw, dus moet je voorkomen dat je pony hem stukloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:37

Apple schreef:
De pony ziet er al een stuk beter uit in elk geval Lachen.

Bedankt Haha!

Ik ga dus een stuk van de wei afzetten dan Lachen Overdag ga ik hem ook wat meer uit de wei houden, ik heb vakantie dus ik ben hier constant.... Dan loopt hij er dus alweer wat minder op.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:33

Minder gaat niet helpen, gewoon NIET op laten lopen...en de echt kale plekken eventueel opnieuw inzaaien.