Schuren tijdens vaststaan.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lottejulia

Schuren tijdens vaststaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 13:09

Als ik mijn pony vast zet op de poetsplek zoekt hij bijna altijd naar een manier om te gaan schuren. Aan z'n staart(wortel) maar tegenwoordig ook steeds vaker bij z'n schoft. Het probleem is nu dat hij zo de boel nogal sloopt (ingedeukte waterpijp enzo) en ik bang ben dat hij nog eens op z'n bek gaat (hij gaat behoorlijk scheef hangen Clown)..

Ik zet hem nu gewoon aan 2 kanten vast. Maar hoe leer ik hem dat hij niet moet gaan schuren? (zodat hij weer gewoon aan 1 touw vastgezet kan worden..) Of kan het aan iets anders liggen?

omaas

Re: Schuren tijdens vaststaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:54

Heeft jouw paard geen last van zomerexzeem?

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 11:12

Dat kan ik me haast niet voorstellen, aangezien hij dan ook op stal en (los) in de bak zou gaan schuren.. (toch?) Ik denk eerder dat het verveling is ofzo. Clown

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:47

Dat doet hij echt het hele jaar door?

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 12:13

Zolang heb ik hem nog niet, om dat te kunnen beoordelen. Hij doet het geloof ik ook pas een paar maandjes, maar daarvoor kreeg hij ook wel eens hooi als ie vast stond. En daarbij is hij de laatste tijd met alles strondvervelend Duivel, haha nee hoor valt wel mee, maar hij is wel behoorlijk aan het puberen.

Maar goed, stel dat het wel zomerexzeem is, hoe kom ik er achter of het dat echt is? (dierenarts er bij halen?)

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 16:05

Als jij meer zekerheid zou willen hebben is dat denk ik wel raadzaam. En van zomereczeem kunnen ze echt gek van de jeuk worden. Er is namelijk wel iets aan te doen (volgens mij is hier een centraal topic over).