Nou, ik heb weer eens een vraag, hoop dat het goed staat. Ik wil mijn paard waarschijnlijk van de winter naar amsterdam verhuizen (waar ik nu ook woon). Waar ze nu staat, staat ze sowieso heel ver weg van mij (heb een verzorster) maar afgelopen winter konden ze per dag 1 (!!) uur naar buiten en soms helemaal niet! Omdat er allemaal jonge paarden nieuw waren die het land kapot renden. Nu kan ze naar een plek, zomers dag en nacht in groepjes in de weiden (super!) en in de winter worden ze allemaal bij elkaar in 1 wei gegooid (merries/hengsten apart)met een schuilstal. Dit betekent dat er omgeveer 50 merries in 1 wei komen met die ene schuilstal waar ze nooit allemaal tegelijkertijd in kunnen, ze worden daar ook gevoerd. Er staat ook opfok bij en bereden paarden.
Nu ben ik bang dat ze bijvoorbeeld laag in de rangorde komt en niet genoeg eten krijgt, of dat ze niet binnen kan staan met al die paarden. Ze heeft haar hele leven ( behalve op vakanties zomers) 's nachts in een box gestaan en slaapt ook liggend. Ik ben dus bang dat ze dan in de koude winter in de modder 's nachts gaat liggen slapen, en dat vind ik helemaal niks. Heeft hier iemand ervaring mee? Of ben ik me voor niks druk aan het maken? Nou goed, ik weet niet zo goed wat ik er van vind, daarom zou ik graag wat meningen van anderen horen die er wat van weten!