Rubberen stalmatten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Missbambie

Rubberen stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 14:04

Hallo Mensen,

Ik weet niet of er hier al een topic over is maar dan hoor ik het wel.

Ik zit er aan te denken om voor de winter rubberen stal matten in de stal te leggen.
Nu vraag ik aan de mensen hier op bokt wat hun ervaring hier mee is en of je daarop nog strooisels gooi of dat je alleen je paard op een rubberen vloer laat staan.

En wat zijn ongeveer de prijzen hiervan?

website adresjes of telefoon nummers over rubberen stal matten zijn welkom via PM

Alvast bedankt

friesiszwart

Re: Rubberen stalmatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:56

wij hebben de helft van de stallen bedekt met rubbermat de andere helft een strobed. Bevalt goed.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 05:44

friesiszwart schreef:
wij hebben de helft van de stallen bedekt met rubbermat de andere helft een strobed. Bevalt goed.

en gooi je dan nog strooisels over de matte? en waar heb je dat gekocht?

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:06

Ik heb de rubber matten nog niet in stal liggen, maar wel in de uitloop van de stal.
deze komen bij http://www.bosrubber.nl/ vandaan.
Meerder mensen op stal hebben ze ook in de box liggen en gebruiken daarbij zaagsel.
Zorg er wel voor dat de urine die door de matten heen gaat weg kan uit de box. Anders heb je er nog niets aan.

CHIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:59

De paarden van de boer waar ik rij, staan op rubber matten. Deze zijn over de oude ligstal van de koeien gelegd, zodat de urine makkelijk de gierkelder in kan. Verder ligt er een lekkere laag stro over Lachen

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:05

in de stal waar ik werkte stonde alle paarden op rubberen matten en daar strooiden we dan zaagsel of stro overheen, verschilde per paard, maar ze stonden geen van alle alleen maar op de rubberen matten....

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:45

ik heb 2 stallen
in 1 van de stallen liggen ook matten
ik merk wel dat je er minder strooisel over heen hoeft te gooien en het is warmer.
ik gebruik vlas en merk wel dat in de stal met de matten niet echt een onderlaag zit, dat heeft de stal zonder matten wel..

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:20

Ik heb ook rubbermatten liggen. Ik doe er vlas over heen. Er is ook nog een stukje over waar geen rubbermat ligt en die plekken zijn sneller vies omdat de bodem (beton) vocht aan trekt. Het is ook nog warmer. Ik ben er erg tevreden mee!

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:22

Allebei m'n verzorgpaarden staan op rubberen matten, met daaroverheen stro. Ik vind het erg fijn!

Jumperken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:18

Je kan er gewoon stro of vlas of schavelingen overgooien.En zoals hierboven al gezegt is,het is warmer!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:24

Mijn paard staat ook op rubber matten. Echt hele dikke rubber matten.

Ik heb ze bij van der Bell in Nieuwe Niedorp gekocht. Het staat niet op de website, maar als je ze belt kunnen ze ze wel bestellen. Ik betaalde 140 euro voor een box van 3,50 bij 3,50.
Daarover heen ligt gewoon een dikke laag stro.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 15:29

leuk om te horen dat er veel goeie ervaringen hier mee is.
Dat het warmer voor de paarden is op stal wil ik best geloven, en ik ga eens even op de site kijken sabje19 Lachen moet alleen even kijken hoe ik de urine weg zou kunnen laten lopen, ik heb er een betone vloer in liggen

Marlo_es

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:54

Bij mijn vorige vp stonden 3 paarden op die matten,en ook een geit.
Beviel goed,ik weet niet waar ze het gekocht hebben of meer..
Wou het je even zeggen;)

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:24

Rubberen stalmatten zijn the dream! Wij hebben ze zelf ook in de stal. Wij hadden eerst tegels in de stallen en deze hebben we eruit gehaald (hieronder zit een gierkelder, met roosters) Hierover hebben we rubberentegels gelegd! en het vocht loopt er zo doorheen! Echt ideaal en het scheelt erg met het uitmesten!

Zelf doe ik er een klein laagje stro overheen, ik kan je daarvoor niet echt een reden geven, ik doe dat gewoon. Opzich niet echt nodig...

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:32

Rubberen matten zijn best ideaal, lekker isolerend en je hoeft minder strooisel te gebruiken, alleen moet je er er zeker van zijn dat de urine weg kan lopen anders krijg je binnen de korste keren een enorme stinkstal.

Ik had nl. in de box van mijn merrie rubberen matten liggen, ideaal dacht ik alleen begon het na een paar weken zo vreselijk te stinken.
Ik snapte er niets van totdat ik 1 van de matten ophoog trok, ik viel bijna om van de stank, de urine kon helemaal niet wegkomen en ook nergens intrekken en dus bleef het liggen en er kwam steeds meer bij.
Heb de matten er snel uitgehaald en ben vlas gaan strooien, ook ideaal maar wel op de lange duur wat kostbaarder en meer werk met uitmesten (met matten kun je veel minder strooien), maar ik was wel van de stank af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:34

Bij mijn verzorgpony op stal staan de paarden bijna allemaal op rubbere matten. Het is iig een stuk makkelijker schoonmaken, en het blijft ook schoner Ja

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:16

Memuska staat op rubber matten met daarover houtkrullen. Ik vind het ideaal Ja Het is schoon, droog en makkelijk met uitmesten.
Ik heb eens een heleboel matten gekregen van klanten van Tom, dus ik heb er ook nog eens heel wat geld mee uitgespaard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:18

Als je iets aan afvoer hebt is het erg fijn.
Maar heb je gewoon een vloer zonder putje, dan gaat de plas onder de matten zitten en enorm stinken.

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 19:47

Hoi weer allemaal bedankt voor de reacties!!, er moet vast wel een oplossing zijn om het urine weg te laten lopen. nog meer adresjes in noord holland?

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:53

ja dat probleem hadden wij idd ook dat het zo enorm ging stinken! niet te harden die lucht!. wat wij altijd deden was 1 keer per week alle matten eruit en schoonspuiten die hap! maar dat waren wel allemaal stallen die buiten stonden, dan vlas eroverheen of zaagsel en dan wegvegen die zooi en gewoon lekker op de mesthoop knallen! het enige nadeel is wel dat die matten enorm zwaar kunnen zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:56

Dat deed ik dus ook
Maar dat vind ik echt veel te zwaar
Dan gooi ik er liever een zak vlas extra in, dan liggen ze ook zacht Lachen

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 19:59

ja pcies! we hadden ook 2 mensen nodig om die matten eruit en er weer in te krijgen en dan weer op de goede plek leggen, was echt een drama waar we nooit naar vooruit keken maar het moest gedaan worden! en we werkten daar maar met zn tweetjes! maja dat was ook maar 9 paarden dus dat was heel erg makkelijk te doen!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:32

Ik heb ook rubber tegels in mijn stallen en verkoop ze zelf ook.
In mijn ene stal liggen tegels van 1x1 meter, maar die zijn niet te tillen. In mijn andere stal liggen tegels van 50x50cm en die zijn een stuk handzamer qua leggen en schoonhouden.

Kosten van de tegels zijn 37,50 per m2 en bij afname van grotere hoeveelheden (boven 15 m2) kan aan huis geleverd worden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:41

Ik had op mijn vorige stalling rubber matten, met een 10 cm stro erover. Beviel prima, is vooral goed tegen kale knieën