Nog nooit eerder alleen gestaan, kan ik het wel proberen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Nog nooit eerder alleen gestaan, kan ik het wel proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 13:34

Ik heb een eigen paardje gekocht die we deze week op gaan halen. Ze is nu 2,5 jaar, en heeft nog nooit alleen in een weiland gestaan. Zou ze dan nu wel alleen op het land kunnen staan? Ik ben al bezig met een gezelschaps paardje voor haar, en heb er een. Alleen die kan niet dezelfde dag nog komen. Denken jullie dat ze dan tot die tijd even alleen op het weiland kan staan?
Het is verder een hele rustige merrie in omgang.

dolor

Re: Nog nooit eerder alleen gestaan, kan ik het wel proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:49

ik denk dat je het gewoon moet proberen. je moet er gewoon een tijdje bij zijn om te kijken wat ze doet. ga zo staan dat ze jou niet ziet, zodat ze voor haar gevoel helemaal alleen is. dan moet je kijken wat ze doet. ze zal wel even hinneken enzo, maar daarna zal het wel goed gaan. als het niet goed gaat moet je haar toch die paar dagen even op stal laten of buiten onder toezicht, dus dat je er zelf bij bent.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:16

Zorg iig dat de omheinig veilig is en dat ze zich nergens aan kan verwonden.
Dan kan het verder weinig kwaad.

Anouar moest ook leren om alleen te blijven als ik met Macy weg ga. In begon maakte hij er een groot drama van, maar nu is er niks meer aan de hand

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 17:46

de omheining is veilig, geen dingen of punten waar ze zich aan zou kunnen bezeren/verwonden.

Alleen we hebben wel alleen stroomdraad, dus er zou eventueel wel een kans zijn dat ze er door springt?

Maar misschien is er ook wel niks aan de hand..

Nog meer advies is altijd welkom?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:31

Als de omheining goed is zou ik mij niet zo'n zorgen maken. Ik weet niet of het hoog genoeg is?

Die van mij zou het niet kunnen, maar er zijn paarden die het een paar uurtjes wel redden zonder een maatje.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 12:59

Als het een vooe een korte periode is zou ik het risico niet nemen. Heb al wat meer gezien!!!
Het is denk ik zo wie zo niet verstandig om een paard in een nieuwe omgeving alleen te laten staan (buiten). Zij heeft totaal geen steun om haar verandering op te vangen. Ik zou het rustig opbouwen, ook al zouden er andere paarden in het weiland staan! Misschien kan je haar eerst 2 uurtjes op het land laten en er bij blijven. Zo bouw je het op. Hoef je jezelf ook niet ongerust te maken de hele dag!!

IndianHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:04

Ik zal ook eerst de boel opbouwen. Zolang het gezelschapspaardje er nog niet is zal ik haar overdag meenemen naar de wei. Desnoods aan halster + touw en haar laten grazen en er dus lekker bij blijven staan en kijken.

Misschien eet ze stug door en let niet op de omgeving. Dan kun je haar misschien los laten en er gewoon bij blijven. Je wilt natuurlijk niet dat ze histerisch word en zich misschien toch verwond of door het draad gaat. Omdat ze zich alleen gelaten voelt.

Ik zou echt rustig aan doen. Heb mijn pony nu bijna 3 maand maar zelfs die wordt gek als ik hem alleen op stal zet zonder dat de rest ook op stal staat. Op de wei interesseert het hem weinig omdat het een giga vreetzak is ... totdat hij andere paarden over de weg hoort komen. Dan realiseerd hij zich dat hij alleen is en gaat als een macho showen en gek doen. Echt onbesoest is hij dan ... echt wel gevaarlijk!

Dus mooi erbij blijven!!!! Wie weet gaat het toch goed ...