hoeveel eten met grasmasker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

hoeveel eten met grasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 09:21

Hallo,Ons gras was bijna op en onze buurman bood aan dat de paarden wel bij hem in het land mochten. Daar zijn we erg blij mee!
Het is alleen een stuk van twee hectare en hij heeft liever niet dat we stukjes afzetten.
Nu heb ik een fjord waarvan ik liever niet wil dat ze erg veel gras eet. Zodoende wou ik een grasmasker gaan gebruiken voor haar.
Maar hoeveel krijgt ze daar mee binnen? genoeg om hem 24/7 om te laten of moet je zo'n ding 2x per dag ff een uur afdoen?

Siggy

Re: hoeveel eten met grasmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 17:19

Ik heb voor de shets ook muilkorfjes, aangezien wij nog erg veel gras hebben. Er werd mij verteld dat ze ongeveer 25 % kunnen eten van wat ze normaal zonder korfje binnenkrijgen. Of dit daadwerkelijk zo is, durf ik echt niet te zeggen. Ze staan ca. 12 uur per dag op de wei, waarvan ik ze meestal een uur of 3 - 4 zonder muilkorf laat grazen, 2 dagen in de week staan ze de volle 12 uur met de muikorven om ivm werk. De overige 12 uur staan ze in de paddock en krijgen ze niets te eten. Tot nu toe gaat dat heel goed, ik heb tenminste niet het idee dat ze afvallen of aankomen.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:01

Ik zou halve dagen om doen.

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:17

Ons pony heeft 'm gewoon altijd om.
Dit omdat ze gevoelig is voor de koliek en hoefbevangenheid.

Ik zou niet weten hoeveel ze nog binnen krijgen met muilkorf. Maar ze moeten er sowieso ook meer moeite voor doen. Ze bewegen onder het eten meer en eten wat minder.

Het bevalt ons super!