wie kan me helpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

relosa

wie kan me helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 19:36

hallo ik heb ff een vraag

ik heb altijd maar een paard gehad voor mezelf maar nu hebben we een shetlander met veulen gekocht voor mijn dochter maar nu wouden we ze bij elkaar doen maar ze gingen heel erg bokken naar elkaar nu hebben we ze weer gescheiden omdat ik bang ben dat mijn paard het veulen wat aan doet en dat die gewond raakt

wie kan me zeggen of dat normaal is en wat ik eraan kan doen dat ze wel samen in het land kunnen staan

ManDy_Charon

Re: wie kan me helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:41

toch nog even gescheiden houden denk ik.
miss als het veulen ouder is dat ze dan samen kunnen en ze de rang samen kunnen uitvechten..
ik denk dat dat nu nog te gevaarlijk is om ze samen te laten.
doe wel alleen een touwtje tussen de twee dan kunnen ze elkaar niets doen maar wel elkaar ruiken enzo..

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:42

Ik zou ze eerst nog even gescheiden houden dmv een draadje ofzo, zo leren ze elkaar wel kennen en raken aan elkaar gewend. Meestal gaat het dan beter als je het daarna dan nog eens probeert

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:45

.=punt
,=komma
verzamelnaam; leestekens.

Bij juist gebruik van bovenstaanden is het wat makkelijker je te helpen omdat we dan zonder hoofdpijn door je verhaaltje kunnen ploegen.

Eerst even aan elkaar laten wennen voor je ze weer terug bij elkaar zet lijkt me het meest veilige.
Begrijp ik trouwens goed dat je bij een paard dat alleen staat en merrie MET veulen zet? Dan lijkt het me vanzelfsprekend dat de merrie de ander toch wel erg bedreigend kan vinden voor het veulen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:46

het kan aan het veulen liggen, omdat de moeder het veulen beschermd. dus geen andere paarden in de buurt wil.

of soms liggen paarden elkaar gewoon niet. en ik denkt als dat zo is dat je daar niet veel aan kan doen.
( hoe moet je nou een paard leren dat hij vriendjes moet zijn met de andere)
dus ik vind het redelijk normaal.

( p.s ben dyslex sorry voor spel fouten)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:06

MIjn merrie staat met veulen, en daar is afgelopen week mijn nieuwe merrie bijgekomen. Wel staan ze op een land van 2,5 hectare, en merrie van het veulen is behoorlijk dominant, maar gelukkig geen gekke dingen. Valt reuze mee allemaal. Wel is het idd verstandig om er een draadje tussen te zetten.. kunnen ze wat rustiger aan elkaar wennen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:27

Er vallen bijna altijd klappen als er nieuwe paarden in een wei komen.
Da's heel normaal.
Als de wei groot genoeg is zodat er een kan vluchten kom thet waarschijnlijk vanzelf wel goed.

Maar waarom staat dit bij Tinkers eigenlijk?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:46

Niet Tinker-specifiek, verplaatst naar VSW

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:25

Ik zou eerst de moeder laten wennen met je paard. Dan kunnen ze de rang beslissen. Als de rust is weergekeert het veulen erbij laten.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:05

Laat ze maar eerst wennen. Ook als is de wei groot is. Bij ons op stal had iemand een merrie met een drie dagen oud veulen bij het paard gezet, waar zij altijd al mee stond,op een groot weiland. Binnen een paar minuten was het veulen er niet meer. Deze stond tussen de merrie's in en de merries gingen vechten!!!
Het was echt vreselijk!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:32

Ik zou wachten tot het veulen wat ouder is.
Dat er klappen vallen is heel normaal hoor. Anouar en Macy gaan elkaar nog regelmatig te lijf. Ik hou m'n hart soms vast, maar het hoort er nou eenmaal bij. Anouar is de baas, maar Macy laat niet op d'r kop zitten, dan krijg je weleens ruzie.