Wij willen hem niet verkopen (ondanks dat er al heel veel geld geboden is, maar ik heb hem vanaf veulen en ik wil dat hij bij ons oud wordt
), maar het zou zonde zijn als hij de rest van zijn leven werkloos in de wei moet staan, hij is pas 11 jaar.Hij loopt Z2 dressuur en is afgelopen jaar naar het EK eventing geweest waar hij een foutloze cross heeft gelopen, een prima pony dus.
Mijn vraag is nu : wat voor bedrag kun je vragen voor zo'n pony? Hij gaat naar een 12 jarig meisje dat zelf ook al M crosst, haar moeder rijdt professioneel paard en ze hebben zéker geen geld te weinig...
Als ze zo'n pony zouden moeten kopen zijn ze een vermogen kwijt (als hij al te vinden is), maar ze kunnen hem dan wel een aantal jaar later weer vérkopen, mits hij gezond blijft....dat risico is nu dus voor ons.
Waar denken jullie aan in de maand voor deze pony...vergelijking met een manege pony leasen is natuurlijk moeilijk, omdat deze pony, wanneer het meisje goed rijdt (en dat doet ze) volgend jaar of daarna weer mee zou kunnen naar het EK...
) en dat verdelen over het aantal maanden/jaren dat je de pony uitleent en dan eventueel nog iets er bovenop als extra. Maar vergeet niet dat zij alle kosten voor hun rekening nemen, die je anders zelf had om hem thuis te houden als je hem niet kwijt wilt. Praat vooral met elkaar wat zij er voor over hebben en hoe jij dar tegenover staat...