ik zit een beetje met een vraag/verhaal, ik denk dat er niet echt een oplossing voor is..
royena is een vrij dominante merrie, ze stond altijd in een kudde bij de pensionstallingen. alleen ze kon alleen bij paarden als er minimaal één ruin bij staat en er dominatere paarden bij staan.
We hebben nu een heerlijke stalling, niets aan de hand, alleen ze jaagt de paarden gewoon de omheining over. Nu hebben we haar dus alleen gezet (draatje tussen haar en de andere paarden) en ze schijnt er erg tevreden over te zijn.
ze kriebelt met de andere paarden over het draat, maar zo dra het draatje weg is is er oorlog in de tent
echt om moe van te worden.
Eerst dacht ik gewoon een dominatie kwaaltje,
maar nu heb ik mijn kleine shethengst veulen bij haar gelaten, draatje er tussen ging pervect.
draatje dr tussen uit (wel haar vast gehouden voor het geval dat...) en mevrouw begon met haar oren naar achteren aan te vallen
is snap er niets van, ik dacht eerst dat het om een "bedrijging" zou gaan maar tja mijn shetveulenhengst is toch (in mijn mensen ogen) niet echt een bedrijging....
maar ik heb ze uit elkaar gehaalt, en nu staat t shetje lekker bij n veulen, en heb royena maar apart gezet...
maar raar vind ik het wel... soms snap ik haar echt niet..