hoe krijg ik het beste/snelste de manen van mijn paard lang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jelske

hoe krijg ik het beste/snelste de manen van mijn paard lang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 16:16

Heey,

we hebben uiteindelijk maar besloten om de manen van ons Taatje lang te laten groeien (en met lang bedoel ik ook écht láng). Maar wat is nu het best als je dat wil... Vlechten? Los laten hangen? En als ik het vlecht moet het dan in strakke/losse dikke/fijne vlechten? En als het los moet blijven hangen gaat het dan niet afbreken met kroelen met een ander paard?

xxx

playboysches

Re: hoe krijg ik het beste/snelste de manen van mijn paard lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:19

heej,
ik ben ook bezig de manen van mijn paard echt lang te krijgen.
wat ik veel zie in mijn omgeving is dat de mensen de manen vlechten.
eerst de manen vochtig maken, dan breken ze mindersnel af.
het beste is om andersom te vlechten, beetje moeilijk om uit te leggen, maar niet dat je de pluk eroverheen doet telkens, maar steeds erachterlangs. zo breken ze nog minder snel af.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:23

ik doe losse dikke vlechten maken, 3 vlechten verdeeld over de manenkam. De manen van mijn tinker zijn in 2 jaar ruim 50 cm gegroeid.

Als je strakke vlechten maakt, gaat het jeuken en schuren ze ze af. Als je geen vlechten maakt, dan slijten ze veel sneller en worden ook eerder opgevreten door weidemaatjes.

Twilicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:59

Stravero @ bokt zegt: Ik doe 'szomers weleens gewoon 6 á 8 vlechten bij mijn haf..Swinters vind ik dat niet fijn, zit heel zn nek vol winterhaar Tong uitsteken Dan blijft het gewoon los Lachen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:21

Twilicht schreef:
Stravero @ bokt zegt: Ik doe 'szomers weleens gewoon 6 á 8 vlechten bij mijn haf..Swinters vind ik dat niet fijn, zit heel zn nek vol winterhaar Tong uitsteken Dan blijft het gewoon los Lachen

*LOL* Devenda Haha! Daarom vroeg je het dus aan mij! Ik doe het idd gewoon zo ^^^ Lachen

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 20:35

ok bedankt, natmaken voor invlechten, achterstevoren, niet te strak, vrij dikke vlechten...

hartstikke bedankt het was erg verhelderend Haha!

rosantjuh_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:58

bij mijn verzorgpony was de helft zo wat dood vorig jaar heb het toen afgeknipt en heel vaak ingespoten met manen en staarten spray weet zo niet hoe het heet het is nu na bijna een jaar al 30 cm..Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:33

Ik doe de manen losjes in een hengstenvlecht.
Als ik de vlecht eruit haal doe ik er wat cowboy magic detangler in, heel fijn spul, helpt tegen klitten en het voedt t haar. Geen gewone antiklit gebruiken, daar wordt het haar na een tijdje erg broos van en dan gaat t breken.
Ik vlecht de manen om de twee weken opnieuw in, en tussendoor laat ik ze vaak een paar dagen los hangen om te kunnen ademen.
Gaat prima op die manier, hij heeft nu manen van zo'n 70 cm.