Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ook niet echt de bedoeling.
jottum schreef:Oeps. dacht ik toch van niet. Nou kan die ook van m'n lijst. Er blijft niet veel over![]()
Je ziet ook veel mensen haagbeuk gebruiken, maar die kan ik ook niet vinden. Ik weet wel dat dat wat anders is dan gewoon beuk.
omaas schreef:Paarden schijnen wel gevoelig te zijn voor beukenootjes. Ik heb gelezen als zij 1 kg. hiervan eten, tetanus achtige verschijnselen kunnen vertonen.
Eucalyptus is giftig! (alleen de koale kan deze plant eten).
Als je gewone smalbladige wilg plant (je hoeft maar een staak in de grond te steken en deze groeit, hard), kan je deze om de drie á vier jaar knotten. Knotwilgen zijn goede windvangers. De paarden vinden dit ook erg lekkeren is, in een bepaalde mate natuurlijk, goed voor ze (doorbloeding). Ook goed tegen muizen, want uilen vinden er een goede schuilplaats in!
, maar ik zie zo niet of er een haagbeuk staat.omaas schreef:Krijgt een kronkelwilg ook geen stammetje ? Blijft het een soort van struik, zou dit zeker een optie kunnen zijn.
In zeeland gebruiken ze vaak de kombinatie van knotwilg en meidoorn. Omdat de paarden de meidoorn afknabbelen, krijg je automatisch een zeer dichte haag.
shemar schreef:Vlierbes is ook goed, kan je laten groeien als boom of als struiken.. de paarden eten er niet van en ze blijven lang groen.