Paard met liefdesverdriet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veloz

Paard met liefdesverdriet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 18:09

Hallo iedereen,

Mijn mannetje heeft liefdesverdriet Bloos (soort van althans), hij heeft een paar weken met een koppel op het land gestaan waarbij een schimmel merrie. Van deze merrie is hij helemaal gek. Nu zijn ze uit elkaar gehaald, omdat de merrie dag en nacht op het land gaat en hij niet. Zij staat nu aan de andere kant van de sloot met nog een paard. Mijn mannetje doet de hele dag niets anders als heen en weer lopen langs de sloot. Als hij op stal staat staat hij continue te brullen naar ze vrouwtje Boos! . Ze kunnen niet meer bij elkaar staan. Andere paarden interesseren hem helemaal niets meer. Hij is inmiddels ook zo'n 30 kilo (op het oog) afgevallen, van het druk doen. Huilen Iemand suggesties hoe je dit kan oplossen? Graag hoor ik jullie meningen.

_Barbara_

Re: Paard met liefdesverdriet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:12

Had mijn paard ook, toen we naar een nieuwe wei moesten.
Ze was eerst superdik, en toen in 3 dagen zag je dr ribben gewoon! We konden niet terug. Maar we stelden dr gewoon heel vaak gerust en deden veel dingen zodat 't voor afleiding zorgde. Nu is ze gewend en is ze weer een heel stuk aangekomen *LOL*
Dit is gewoon wennen, gewoon beetje voor afleiding zorgen en niet de hele dag langs de sloot laten lopen. Knipoog

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 21:30

Tja geduld dus? Bloos

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:34

Dit komt zeker vaker voor, nadeel is dat hij zich er van bewust is dat ze nog in de buurt staat. Hou er rekening mee dat jouw paard zichzelf in gevaar kan brengen om bij zijn maatje te komen. Sta je open voor Bach therapie. Je paard lijkt in een negatieve Red Chestnut energie te zitten.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:35

Ik zou ook proberen de paarden zo te scheiden dat ze elkaar niet meer kunnen zien. Dat brullen naar elkaar gaat dan met wat geduld vanzelf over.....Ik denk wel dat wanneer hij echt bewust is van het feit dat ze vlakbij staat een poging zal doen bij haar te komen....

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 08:04

Het scheiden van de twee, totdat ze elkaar niet meer kunnen zien is bij ons niet mogelijk jammergenoeg Bloos Hij zal niet zo snel over de sloot gaan, daartussen zit ook nog schrikdraad... Vind het gewoon zo zielig, hij is ook heel vervelend nu, heb ook bach spay voor hem gekocht voor de rust, maar dit wil niet aanslaan...

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:18

Misschien zou je kunnen proberen om met de eigenaar van een paard dat bij jouw paardje in de wei staat vaker tegelijk naar buiten te brengen een naar binnen te zetten. Misschien ook samen in de bak of buiten rijden. Zo gaat hij misschien meer aandacht krijgen voor dit paard wat wel in zijn weiland kan blijven staan.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:01

Verplaatst MD --> VSW.

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:09

Kan je paard niet met een ander paard op de wei? zodat ie in ieder geval niet alleen staat.

Twilicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:01

Ik zal idd ook gewoon geduld hebben. Maar hij komt er van eigens wel overheen hoor meestal Lachen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:20

Het kan liefdesverdriet zijn. Zorg tenminste voor je paardje dat hij een weidegenootje heeft en het naar zijn zin heeft met een Jollyball of weet ik veel wat.. Lachen Wat hij leuk vind kun je hem dan mee opvrolijken! Haha!

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:25

Staan beide paarden wel bij dezelfde staleigenaar? Want in dat geval zou je misschien kunnen proberen te regelen dat ze weer bij elkaar in het land kunnen komen te staan. Is er een mogelijkheid dat jouw paard ook dag en nacht het land op kan en dus bij de merrie het land op kan? Of misschien dat ze nog op een andere wei kunnen maar in ieder geval bij elkaar of misschien in een grotere kudde? Want als al het land van dezelfde eigenaar is en ze blijven elkaar zo zien lijkt het me een (lichte) kwelling voor je paardje zo ja...
Mocht dat allemaal niet kunnen en je kan er ook niet voor zorgen dat ze elkaar dan in ieder geval niet meer kunnen zien, dan inderdaad voor heel veel afwisseling zorgen.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 06:43

Hij staat al met een ander paard in de wei, die gaan samen naar buiten en weer naar binnen, dus daar kan het niet aan liggen.. Knipoog Maar hij heeft ook totaal geen oog voor andere paarden, alleen die merrie is belangrijk. het word gelukkig al ietsie minder, alleen blijft hij heel druk. Krijgt momenteel al Bach Rescue, alleen wil dit niet helpen naar mijn mening. Ik moet denk ik maar ff een weekje geduld hebben. Ik kan de merrie er niet meer bij zetten, die 2 plakken zo gigantisch aan elkaar. Als er dan één gaat rijden word de ander helemaal gek, het is beter dan ze gesplitst worden. Dus hij en ik moeten ons er maar ff doorheen bijten Knipoog

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 06:59

Ben ook erg benieuwd naar tips. Mijn ruin staat sinds twee weken met een Friese merrie en is helemaal verliefd. Vorige week was ze hengstig en was mijn ruin echt geobsedeerd door haar. Aan 1 stuk door hinniken op het moment dat ze 's avonds op stal gaan en hij laat haar in de wei niet uit z'n zicht. Het is nu ze niet meer hengstig is wel wat minder. In augustus is de merrie een maand op vakantie en ik hou m'n hart vast hoe hij daar op gaat reageren. Red Chestnut is mij ook al aangeraden. Ik ga dat in ieder geval wel geven voordat ze op vakantie gaat.