paar vraagjes over weide (grote en afrastering)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

paar vraagjes over weide (grote en afrastering)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:35

Hoi,

binnenkort komt er bij mij een paard aan huis Lachen Ik ben nu voorbereidingen aan het treffen en ik vroeg mij af hoeveel m2 weide een fjord en shetlander samen ongeveer nodig hebben. Ik heb de keuze om de weide namelijk in twee of drie delen te splitsen voor het omweiden.
De fjord en shetlander komen zo'n 12 uur per dag buiten te staan.

En er staan nu 3 oude schapen in het weiland dus is de weide afgezet met schapengaas. Nu wil ik het schapengaas laten staan (ook handig voor de shet) en van die schrikdraadgeleiders nemen die naar binnen komen. Dus die steken vanaf de weidepaal zo'n 15cm richting de weide in. Zo kunnen de paarden niet aan het schapengaas komen. Alleen zijn de weidepalen niet erg hoog. Hoe hoog is bij jullie de omheining? Hoe hoog zou die bij mij moeten zijn voor een fjord van +/- 1.50m ?

Alvast bedankt!

8nnemiek

Re: paar vraagjes over weide (grote en afrastering)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:37

Ik zou ongeveer een halve hectare wei afzetten voor de paardjes. Dat moet genoeg zijn om elke dag lekker te kunnen grazen, maar het gras komt dat niet té hoog.
Bij ons is de omheining ongeveer een meter, voor een tinker van 1,52. Prima om de paarden binnen te houden. Als ze er overheen willen dan komen ze ook wel over 1,50. Maar zelf zou ik hem toch liever iets hoger hebben, zo kunnen vreemde mensen en kinderen er moeilijker overheen klimmen of de paarden voeren.