. op zich niet erg maar wel zoals ik nu. want als ze dr hoofd omhoog doet kan ik er echt niet meer bij.(ben niet zo groot)dus ik ben zo bezig met bij dr hoofd komen en als ze dan gaat lopen staat ze op me voeten en ik moet haar echt ontwijken als ik niet op tijd ben met een knijp in haar nek (erg he??).nu heb ik dus een hele blauwe voet en een enorm schuld gevoel dat ik haar met het hoofdstel op dr bneus heb geslagen. (niet expres maar ze stond dus op mijn voet en ik wou dr met haar neus van me afduwen en waarvan zij weer met dr hood ging schudden en me enige mogelijkheid was dus met mijn handen zwaaien maarja daar was het hoofdstel al)
ik ben wel 5 a 10
minuten bezig met het hoofdstel. eerst een heel gevecht en daarna weer langzaam eerst aaien dan hoofdstel om me hand en aaien, hoofdstel om dr neus aaien enz. totdat het bit er aan komt. dus dan nog een keer alles en op goed geluk het bit in dr mond doen (bijna mikken) maar daar gaat ze weer met dr hoofd de lucht in.
pfffffff
het is echt verschrikkelijk. want ze doet het echt voor de test.
hellup wie heeft dit ook (geahd) en weet iemand raad want ik voel me echt klunzig.
... MJAM ... en dan wat later toch aantrekken helemaal maar niet rijden, even laten staan zo, laat 'm maar afsabbelen, net iets langer aanlaten, belonen voor goed gedrag, en terug uit - binnen een week is dit gedrag op die manier gekeerd. Wil je er geen tijd aan besteden kan je hem laten happen naar biks of zo en zo het bit in het mondje werken, alleen is de kans groot dat ie dan toch nog omhoogtrekt met z'n koppie ... Laag binden kan dan helpen (en kort) - wees wel voorzichtig, als je steevast het bit tegen de tanden laat klapperen bij het inbrengen of uitdoen zal je paard dit ook gaan doen ... kan ook een reden zijn - ben je er niet zo handig in is een rubberbit fijner als ie toch tegen de tanden komt, of zo'n zeem errond doen.