stallingdilemma

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

stallingdilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 20:30

Ik ben sinds vorig jaar verhuisd, en woon nu zo'n 20 min. rijden van de pensionstal. Via via heeft iemand aangeboden om veel dichter in de buurt mijn paard te kunnen stallen. Het gaat dan om een stalling met eigen bak en weidegang. Groot probleem is wel dat mijn paard 's nachts alleen op stal moet staan. Ze heeft overdag in de wei de buurpaarden naast haar lopen maar 's avonds dus niet. Mijn paard kan nogal nerveus zijn wanneer er geen andere paarden in de buurt zijn, dus ben ik bang dat ze de boel flink op stelten zal zetten 's nachts. De stalling lijkt erg goed, maar probleem is het alleen staan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

TinkerTom

Re: stallingdilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:28

Geen ervaring met dat, maar mijn paard heeft zo n 10 minuten van huis gestaan, toen de pensioneigenaresse ging verhuizen ben ik in eerste instantie meegegaan, toen werden het 25 minuten van huis af. Dat ha dik er tochniet voo rover iedere dag en kreeg ook de kans om mijn paar dicher bij huis te zetten, nu op 5 minuten van huis. dus die keuze vond ik niet moeilijk.

Is het niet een idee om er evt een shetje bij te zetten als hij er zo n drama van maakt alleen?
Staat ie niet meer alleen en je staat stukken dichter bij huis.

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:28

Lijkt me indd een verstandig idee om er een beestje als gezelschap bij te zetten...Succes ermee!

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:30

Lijkt me voor dat paard niet erg prettig alleen, zou er inderdaad iets bijzoeken.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:31

Ik zou een klein beestje erbij zetten. Als je denkt dat ze echt zo'n stennis gaat maken lijkt me dat de enige optie, of idd gewoon 20 min van huis stallen..

boefster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:33

is er iemand aanwezig s nachts? misschien valt het namelijk wel reuze mee. en anders een leuke shet idd!
dichterbij is wel fijn natuurlijk

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:36

Heeft het paard overdag wel gezelschap? En dan bedoel ik gezelschap waar hij ook echt lijfelijk contact mee kan maken. Dat is erg belangrijk namelijk.
Indien dat er overdag wel is, maar alleen 's nachts op stal niet, dan zou ik er geen probleem van maken.
Het zal wellicht even wat tijd kosten, maar je paard went er wel aan. Wordt ie flink van op den duur.
Maar heeft hij daar helemaal geen lijfelijk contact, dan zou ik naar een andere oplossing zoeken.

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:41

ik zou dr iets leuks bij zetten:D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 17:41

polly2 schreef:
Heeft het paard overdag wel gezelschap? En dan bedoel ik gezelschap waar hij ook echt lijfelijk contact mee kan maken. Dat is erg belangrijk namelijk.
Indien dat er overdag wel is, maar alleen 's nachts op stal niet, dan zou ik er geen probleem van maken.
Het zal wellicht even wat tijd kosten, maar je paard went er wel aan. Wordt ie flink van op den duur.
Maar heeft hij daar helemaal geen lijfelijk contact, dan zou ik naar een andere oplossing zoeken.

Mijn paard staat dan in een weide alleen, met daarnaast andere paarden. Dus echt lijfelijk contact zal ze niet hebben. Hooguit een keer neuzen, meer niet.

Ze staat nu in een groep van rond de dertig paarden, en is inderdaad niet zo'n held alleen.
Een shet erbij is een oplossing, maar wil ik persoonlijk niet. In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken.

Ik denk zelf dat het al met al niet zo' n goed idee. Met mijn vorige paard had ik het gedaan, maar dit paard zal waarschijnlijk toch erg ongelukkig worden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:54

Ik zou het ook niet doen. Paarden moeten kunnen spelen, elkaar kunnen zien en ruiken en kunnen kroelen. Als je je paard dat daar niet kunt bieden, dan zou ik voor de stalling verderop kiezen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:11

met dat probleem zitten wij ook, ik heb contact gehad met een stalling die geschikt leek, maar daar gaan de paarden 's nachts binnen, en overdag komen ze nooit meer dan 7-8 uur buiten. soms, als de stalhouders weinig tijd hebben, komen ze maar een uur, of helemaal niet buiten. nu hebben wij vier paardjes, die twee aan twee goed kunnen (twee ruinen die niet overweg kunnen dus ze kunnen niet met zijn vieren), dus op de wei is voor ons geen probleem, alleen de stalling laat het niet toe, ze MOETEN dan binnen. laat maar zitten dan, hihi!

Pierrot_An

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:28

Ik zou ook wat gezelligs zoeken...Succes