Hoe weet je zeker dat je een band hebt met je pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 12:00

Ik heb een superband met mijn paard. We vertrouwen elkaar volledig (nja, we hebben allebei onze onverwachte uitschieters Clown). Ik ben ook niet degene die voert, maar hij is altijd blij me te zien. Oortjes naar voren, en vaak een hinnikje. Bud wordt helemaal horendol als ik met snoepjes aankom, maar de reden daarvan is wel duidelijk Haha! Ik denk niet eens dat hij denkt "Daar komt het baasje met snoepjes!", nee alleen "Snoepjes!" *LOL* Maar verder weten we allebei hoever we bij elkaar kunnen gaan, waar de grenzen liggen. Hij wil nog weleens wat proberen, maar ach, hij is 2,5 jaar oud Lovers Dan mag dat allemaal! Lachen

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:02

Toen ik met Tina alleen in de paddock was liet ik haar eerst een beetje lopen. (zonder zweep maar met gebaren en stem) Als ze dan gewoon zelf wat mocht lopen of rollen ofzo dan liep ze altijd naar mij toe. Als ik dan weg liep dan liep ze me echt precies achterna. Als ik ging rennen ging zei draven. Als ik opeens omdraaide draaide zei ook metteen om, ze zorgde dat ze met haar hoofd bij mij schouder was. Dat was echt keilief. En met poetsen, als ik aanhet poetsen was bij haar schoft dan ging zei met haar lip over mijn jas.

Dat vond ik echt een lief gebaar maar ik denk niet dat dit echt een band is want ze was een manege pony en ik zag haar maar 1 dag in de week, maar dan wel de hele dag.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:26

Ik kan merken dat ik met Ivanka al een band heb, ook al heb ik haar nog maar 3 maanden. Als ze achterin de wei staat, fluit ik altijd en dan kijkt ze gelijk en komt ze naar me toe *wel op haar gemak, maar ze komt Haha!*. Als ze vooraan staat en als ze me dan ziet, maakt ze altijd een 'hu-hu-hu-hu'-geluidje Lovers
Aan dat soort dingen kan ik wel merken dat we een band hebben, vind ik dan iig Knipoog Lachen

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:43

Jerai en ik hebben echt een hele tijd "naar elkaar toe moeten groeien". Toen ik haar net had kon het haar niet boeien of ik haar deed of iemand anders, Jerai was zowiezo een beetje in zichzelf toen ik haar net had. Ik kon wel poetsen en opzadelen enzo, maar ze toonde geen genegenheid en als ze in de bak of in de wei stond, liep ze altijd weg. Ze had ook veel minder belangstelling voor alles wat om haar heen gebeurde en ze had geen contact met de andere paarden, echt een hele erge "einzelganger" (wat waarschijnlijk ook met haar verleden te maken had). Ze was erg op zcihzelf en ook onzeker.

Inmiddels heb ik wel een band met haar gekregen, echt begroeten doet ze meestal niet, soms begroet ze me weleens, maar meer als een zachte hinnik zal er nooit uitkomen en soms laat ze zich nog steeds moeilijk uit de wei halen, toch zijn er best veel dingen gebeurd waardoor ik weet dat we wel een band hebben gekregen.

Bijvoorbeeld toen ze kreupel was en veel pijn in haar been had, de veearts kwam en ze liet het onderzoek (wat toch best pijn moet hebben gedaan) echt superbraaf toe. Totdat ik weg wilde lopen om gekookt water te halen, zodra ze me niet meer zag begon ze weg te hinken (lopen kon je het niet noemen), te trekken en was ze in paniek. Ik werd teruggeroepen en er was meteen niks meer aan de hand.

Ook krijg ik haar wel langs bepaalde enge dingen die ze bij een ander echt vertikt.

En als er iemand met mij mee is en we zijn met haar bezig, dan heeft ze haar aandacht veel meer op mij gericht (tenzij die ander haar net wat lekkers gaf, achja, liefde gaat door de maag hè?).

Als ik erover nadenk is ze in de tijd dat ik haar heb zowiezo vreselijk veranderd qua karakter (uiterlijk trouwens ook) ze is een stuk zekerder, levendiger en dus ook aanhankelijker. We hebben inmiddels ook een hoop samen meegemaakt, denk dat dat de band ook wel versterkt heeft.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 22:48

Beau komt als ik de wei in kom altijd even kijken of ik misschien zijn hals/schoft ook even wil kriebelen Haha! . Vangen om te gaan rijden is dan ook nooit een probleem. Pjelk is echter lastiger. Daarmee moet ik altijd eerst een spelletje doen voordat hij mee gaat. Loop ik recht op hem af dan is het:bekijk ut en looptie weg. Ga ik echter totaal ongeinterresseerd rondjes lopen dan komt hij op een gegeven moment wel achter me aan en blijft hij bijna altijd netjes staan als ik zijn halster om doe.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 22:56

mijn haffies begroeten mij als ze me zien met gehinnik (en dan maar hopen dat ze gevoerd worden....
ze komen bij het hek gezellig bij mij staan, vinden ze wel interessant, maar dat doen ze volgens mij ook bij anderen,
verder zijn ze wel heel goed opgevoed en rustig (that's me) dus wat dat betreft heb ik wel een band met mijn paarden.
wij hebben ook een koe en die is meer aan mij gewend geloof ik, die houdt mij constant in de gaten, ook als we binnen zijn, ze weet precies waar we uit hangen, en ze is ook erg eenkennig naar vreemden toe, loopt ze gelijk weg, terwijl ik gewoon op haar kan zitten.
als ze van mij een stukje brood krijgt eet ze mij er zo'n beetje bij op, komt iemand anders ermee aanzetten dan weigert ze het....lief toch?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 22:57

ps met gewend bedoel ik gehecht

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 23:01

Het is heel raar met paarden. Van al mijn paarden had ik de beste band met een merrie die ik in een verschrikkelijke staat kocht en waarbij het heel lang duurde voor ze iets wilde vertrouwen. Het duurde 2 maanden voor ze normaal wilde eten en 6 maanden voor ze in stal ging liggen. Ze was groot, maar niemand kon met haar lopen alleen ik (1.60) Een dierenarts kon niet bij haar komen als ik niet in de buurt was, en als dat zo was liet ze alles toe. Dat heeft mij echt ontroerd ze zag echt MIJ binnen komen en niet een voerbak. Dat is een uitzondering want ik heb normaal alleen maar zelfgefokte paarden die ik al generaties lang ken. Nu is Sarabande mijn favoriet altijd lief altijd aanhalig, heeft ook veel pijn gehad, heeft er misschien iets mee te maken.

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 11:39

Het valt op dat eigenlijk alle paardjes hun baasjes op ongeveer dezelfde manier begroeten. Erg leuk om van verschillende mensen te horen hoe zij ervaren wat de band met hun paard is. Thanks everybody....