. Ze komen (bijna) altijd naar mij toe in het land, in de bak enz.. Heidy doet er altijd het langst over om naar mij toe te lopen en zij komt ook niet altijd (1 x per dag vindt ze genoeg
) Serval komt altijd gelijk als ik haar roep of als ze mij al aan ziet komen met een hoge hinnik in een vlot tempo. Al ga je 10 x achter elkaar naar het land ze komt altijd gelijk aan gestormd. Op stal begroeten ze mij beiden met een dubbele hinnik. Als Heidy geknuffeld wil worden heeft ze een aparte manier om mij dat te vragen, ze draait gewoon haar billen naar je toe en gaat met haar billen zacht heen en weer zwaaien
. Als ze aan haar nek gekriebeld wil worden dan legt ze haar koppie op m'n schouder, enz. Serval is wat dat betreft minder subtiel. Als ze aan d'r billen gekriebeld wil worden dan draait ze met d'r billen voor je neus en komt achteruit gewaggeld totdat ze je hand voelt of totdat je halt roept
. Als zij aan haar nek gekriebeld wil worden dan kriebeld ze mij eerst in mijn nekt of trekt aan m'n staart. Ze is nog aan het uitvogelen hoe ze mij snel kan leren waar ik op welk moment moet kriebelen, baasje is namelijk nogal dom
. Maar hoe weet je nou zeker dat als je eigen paard/pony naar je toe komt dat ze naar jou toe komen en niet naar het wezen dat ze op een warme stal met lekker voer zal zetten. Of als ze naar je hinniken begroeten ze dan jou of het voer gevende wezen ?
Ben gewoon erg benieuwd of jullie ook weten en/of denken dat je een goede band met je paard/pony hebt en waardoor je het dan weet.

. Dan ben ik er zo'n 4 a 5 uur per avond. Serval is nogal gefixeerd op mij. Al staat er een voergevend wezen met een lekkernij