paard en kip naast elkaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Parce

paard en kip naast elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 16:59

Aangezien de stal naast mijn paard leeg staat en onze kip kuikens heeft wil ik ze dus in de lege stal zetten totdat de jonkies groot genoeg zijn om terug naar de singel te gaan bij de andere kippen. Nu weet ik niets van de combinatie kippen x paard, maar kunnen de uitwerpselen/stof van de kippen de gezondheid van mijn paard schaden?

Aya

Re: paard en kip naast elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:23

Schadelijk voor je paard is het sowieso niet! Kippen kunnen echter wel een hoge irritatiefactor hebben Haha! (Ik vind mijn kippen heel lief, maar soms, als ik om 5 uur wakker wordt van dat ge-TOOOK... Tong uitsteken)

Maar dat ligt dan dus aan je paardje, of hij niet een zenuwinzinking zou krijgen van dat gepiep van de kuikens Tong uitsteken

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:25

Toen we op stal nog kippen hadden, legde een kip ook wel eens eieren in mijn stal (altijd mijn stal, meer dan vijftig stallen maar altijd de mijne Rolleyes ) en dat ging best, mijn paardje was heel voorzichtig met moeders kip en zodra er kuikens geboren werden gingen ze de deur uit. Cool
Ik kon niet van mijn paard verwachten dat hij gewoon rustig bleef staan terwijl overal kuikens dartelden. *LOL*

karabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:48

volgens mij kan het echt geen kwaat want mijn verzorgpaard staat ook bij kippen!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 23-06-07 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Dubbelpost verwijderd

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 20:51

Ok, bedankt voor de reacties! Ik laat ze dan lekker zitten naast elkaar, zit toch een schot tussen. Vind mijn paard ook wel gezellig Cool Blij dat ik dat getok niet aan hoef te horen...

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:51

kan prima bij ons op stal staat ook een paard naast/tegenover kippen gaat prima

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:29

Een van onze merries heeft ook een paar jaar samen met kippen geleefd Haha! en zodra ze n deken op had, zaten ze boven op haar rug, dan hadden ze n beetje houvast Clown Er lagen dan ook regelmatig eieren in de hoeken van haar stal. Vork

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:22

haha,nee je paard zal het wel leuk vinden,wat gezelschap naast hem.Of hij moet een er een hekel aan hebben Tong uitsteken

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:26

Bij mij komen ze de stal niet in! Heb wel eens gelezen dat de kippen luis ook gek van paarden is. En de strond die de kip maakt is ook niet al te best voor je paard!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:33

Een paar jaar terug stond mijn paard tijdelijk op een stal/manege waar ze ook kippen met kuikens los hadden rond scharrelen. Ik kwam op een dag op stal en zeg ( zoals gewoonlijk) heey Bink... Brave vent Hoor ik opeens achter mij de stem van de manege eigenaar: Nou zo braaf is dat monster van jou anders niet... hij heeft 3 kuikens en een kip dood getrapt. Boos!

Toen ik vroeg hoe dat dan kwam, bleek dat moeder kip en kuikens op 1 of andere manier in zijn stal waren gekomen en dat hij ze toen ( uit paniek) dood heeft getrapt.

De manege eigenaar wilde schade vergoeding voor de dood van zijn dieren --> 8 euro per kuiken en 15 euro voor de moederkip. Nagelbijten / Gniffelen
Nou ten 1e vind ik het zijn eigen risico om die kippen met kuikens los te laten lopen waar paarden zijn, daar kan je dan op wachten en daarbij.... 8 euro voor een kuiken???? Beetje veel van het goed dacht ik zo!
Vanaf toen was het oorlog tussen manege eigenaar en mij Whoosh! gelukkig hoefde mijn paard daar nog maar een week te staan en kon daarna naar de nieuwe stal op pensionstal. Ik heb op de dag van vertrek 's ochtends vroeg de stal uitgemest en een knuffelkip met paas/chocolade eitjes op een bosje stro midden in de stal gezet Vork en ben zo vertrokken.

Manege eigenaar nadien nog paar keer tegen gekomen maar nooit meer iets over schade/onkosten vergoedin g gehoord Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:59

Paarden en kippen gaat prima Knipoog

Afbeelding

Alhoewel toen veulen wat baziger werd moest kip soms wel een heel hard weghollen Clown

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:07

hihi wat een verhaal zeg Uthrick, 8 euro voor n kuikentje vragen Nagelbijten / Gniffelen .

Bij mijn vorige verzorgpaard zaten er echt mega veel kippen in de stal. Ik vond inderdaad regelmatig eieren in de stal, maar soms ook wel eens in de voerbak een kapotte Vingers aflikken . Op een gegeven moment had mijn verzorgpaard ook perongeluk op een kip gestaan, die was niet meer dus Schijnheilig .
En de kuikentjes sliepen vaak in de hooibergen, dus ik moest wel even uitkijken met mijn hooivork als ik de stal ging uitmesten Vork .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:52

Kippen en paarden gaat op zich goed. Maar toch doe ik het zelf liever niet, omdat ik het zielig vind voor de kip/haan.. Ik heb ook eens een stel hanen die we over hadden (we dachten dat we hoenders gekregen hadden ROFL ) op stal gezet bij Amanda, klikte uitstekend, maarja... Uiteindelijk was het wel dag haantje 1, dag haantje 2... Wij hadden toen wel een stok in de hoek van de stal waar ze op konden zitten Lachen Daar moet je dan wel voor zorgen, dat ze de mogelijkheid hebben om ergens lekker op te zitten.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 16:04

Uthrick schreef:
Ik heb op de dag van vertrek 's ochtends vroeg de stal uitgemest en een knuffelkip met paas/chocolade eitjes op een bosje stro midden in de stal gezet Vork en ben zo vertrokken.

Haha, geweldig!

saaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:03

Haha.. Leuke foto DubbelDun!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:14

Ja is leuk hè. Die kip heeft vele aparte momenten met de paarden meegemaakt Lachen