Slimme tips om hoefverband droog te houden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Slimme tips om hoefverband droog te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 18:01

Mijn paard moet een weekje een verband om haar hoef dragen, wegens (waarschijnlijk) een ontsteking in haar hoef.
Vorige week heeft ze een nat verband gehad, en nu heeft ze een droog broeiverband met een soort trekzalf erin.

Nou wil ik graag wat kleine stukjes met haar lopen om even te kunnen grazen, maar het verband mag niet nat worden. Met dit weer is de grond ook niet bepaald droog en overal liggen plassen Haha!

Ik heb vandaag even een plastic tas om haar voet gedaan en een 3 in 1 beschermer, opzich bleef het goed zitten, maar het slijt snel door.
Een hoefzak kopen zou kunnen, maar het is nog maar voor 1 week en als ik die morgen zou bestellen heb ik hem hooguit zaterdag of maandag, dus dan heeft het niet meer zo veel zin Lachen

Wie heeft er een slimme tip om zelf iets te maken zodat ik een beetje kan lopen met haar zonder dat het verband nat wordt?

Roadracer

Re: Slimme tips om hoefverband droog te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:15

Misschien iets met een waterdicht koeltasje? Is van een stuk steviger materiaal dan een gewone plastic tas. Of indien niet waterdicht, in het koeltasje alsnog een plastic zak doen en kijken of het op die manier beter houdt.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:18

En iets van Ducktape? Dat je het helemaal intaped?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:20

Vonnie84 schreef:
En iets van Ducktape? Dat je het helemaal intaped?

Dat krijg je er van z'n levensdagen niet meer af.

Oude regenjas nemen, mouwen, ritsen en kapuchon eraf knippen en de rest eromheen binden?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:24

als je er eerst verband met watten omheen doet, dan kun je dat toch gewoon eraf knippen (inknippen en dan omdraaien of helemaal eraf knippen).

Regenjas is ook een puik plan Ja

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:41

Ducktape heb ik er op aanraden van de veearts al om zitten in de stal, maar ik vind juist dat dat snel los laat wanneer het vochtig wordt Lachen (ik moet het elke dag opnieuw erom doen). Ik ben alleen bang dat dat het water ook niet helemaal tegenhoudt als ze bijvoorbeeld in een plas stapt.

Regenjas vind ik ook wel een goed idee, ik ga kijken of we nog wat hebben liggen Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:42

Een hoefzak hebben ze bij ons gewoon bij de paarden zaak.

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 09:23

ik zou ook zeggen een hoefzak, maar begrijp dat je dat niet voor 1 week aan wilt schaffen. Misschien dat het volgende werkt: zoals je al geprobeerd hebt een plastic zak erover, maar daarover zo'n zelfklevend rekbaar verband. (je weet wel dat plakt niet, maar kleeft als het tegen elkaar wrijft)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 10:28

Bedankt allemaal!! Ik heb uiteindelijk een hoefzak kunnen lenen van een stalgenootje Lachen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:29

Een stuk vuilniszak afknippen en met ducktape erom heen binden kan wel voor een half uurtje maar niet te lang! Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:09

Ik deed bij mijn paard destijds (hoefzweer) altijd eerst een plastic tas, en dan een laag of 5 nep-ducktape (iets betaalbaarder Clown ) Dat bleef goed zitten, ook als het nat werd (hij ging er zelfs de wei mee op). Wel goed strak en dik tapen.