batterij/accu/klok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fareeh

batterij/accu/klok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 09:28

Welk merk batterij/accu/klok gebruiken jullie om een weiland van 1 hectare af te zetten?

NatasjaM

Re: batterij/accu/klok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:34

Gallagher! Gebruik ik al 15 jaar. Prima merk en makkelijk en voordelig in gebruik. Ik gebruik m'n apparaat in combinatie met een (auto)accu die opgeladen wordt door een zonnepaneel op het dak van m'n schuilhok. Voorheen gebruikte ik batterijen voor datzelfde apparaat, maar dan ben je toch 2x per jaar zo'n 35-40 Euro kwijt voor een nieuwe batterij. Met een accu heb je eenmalig hogere kosten, maar daarna is het voordeliger (en er staat meer stroom op de draad Haha! , dat weet ik inmiddels uit eigen ervaring Bloos )

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:15

Dat klinkt goed, Natasja. Ik ben benieuwd waar je dat zonnepaneel vandaan hebt en hoeveel die ongeveer gekost heeft. Kan je die accu ook aansluiten op bijvoorbeeld licht ? Ik heb straks geen electriciteit op de wei en zou in de winter toch graag een lichtje hebben Bloos

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:08

@ NatasjaM: Wat zijn de specificaties van het zonnepaneel (de afmetingen, en het max vermogen wat ie kan leveren.) Heb je de (auto)accu ook beveiligd tegen overbelading?

@ Nado: Je kunt op een autoaccu, = 12 volt ook een lamp van 12 volt op aansluiten.
Door te googlen zag ik zelfs dat er 12 volt spaarlampen en led-lampen zijn.

Helaas TS, ik heb helaas nog geen schrikdraadapparaat in gebruik. Maar ik heb een Hot12line op 12 volt en High 90mA en Low 65mA klaarliggen. Overgenomen van de vorige beheerder. Echter het perceel is iets kleiner dan de jouwe (iets meer dan een halve hectare).