Hoe sokken mooi opscheren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxy20

Hoe sokken mooi opscheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 21:23

Hallo Allemaal,

Ik wil mijn pony haar benen mooi opscheren dus de sokken. Omdat ik dat netter vind. Hoe krijg je dat mooi voor elkaar zonder happen en welke delen precies moet je scheren en welke niet?
Ik heb dit dus nog nooit gedaan.

Groetjes..

Perla

Re: Hoe sokken mooi opscheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:30

tsja neem een scheeraparaat en ga oefenen,

een aantal tips:
*zorg dat er geen zand op de benen zit dat is slecht voor het aparaat, maar denk er om dat je geen natte benen kunt scheren (dus ga je ze wassen laat ze dan eerst goed drogen!!!)
*leg de spullen die je denkt nodig te hebben binnen hand bereik (olie, lader, borsteltje verlengsnoer, vliegenmiddel/deken etc.)
*neem de tijd
*olie het scheer arparaat regelmatig
*scheer tegen de haren in
*zorg er voor dat je het scheeraparaat in de zelfde houding houd anders gaat hij dieper en dan krijg je haksels
* ik ga meestal tot de voorknie en de sprong
*doe een knoop of een vlecht in de staart (het zou zonde zijn dat de halve staart weg is omdat er een vlieg zat Clown )

succes

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 07:43

Bedankt voor de tip, maar moet je het been dus ook aan de voorkant scheren? en ik had gehoord dat je zwarte beentje met de haren mee moet scheren omdat het anders grijs wordt?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:11

Naast de goeie tips die hierboven gegeven zijn:

Voorbeen:

Oppakken alsof je hoef uit gaat krabben, echter ga je met je hoofd richting paard z'n hoofd staan. In 1 beweging vanaf de hoef, door de kootholte en langs de pezen tot de knie scheren. Dit een paar keer herhalen, zorgen dat de kootholte goed 'leeg' is en de pezen aan de achter en zijkanten kaal, rond het 'wratje' op de kogel een beetje pielen Vork . Dan haal je het been naar voren, leg 'm op je bovenbeen en scheer je de voorkant van het been vanaf de hoef naar boven tot net onder de kogel.

Achterbeen:

Optillen alsof je hoef uit gaat krabben, leg 'm altijd met de sprong op m'n been zodat ik 2 handen vrij heb. Verder op dezelfde manier scheren Ja.

Als er aan de voorkant van het been géén wit zit scheer je op tot de 'beginrand' vd kogel, zit er wel wit scheer je al het wit mee, ook al moet je dan behoorlijk ver omhoog Ja. Verder scheer ik alles tegen de richting in, heb echt zelden last van kleurverschil hoor!

Succes!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:53

ik heb ook zelden kleur verschil Knipoog

@ remember, ik laat de benen altijd op de grond staan dan heb je het zelf niet zo zwaar in je rug.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:58

Ik doe het zoals Remember het uitlegt, behalve het 'niet-witte' been. Mijn paard heeft 3 witte benen, achter tot over de sprong en ik scheer al het witte haar weg. Het ene voskleurige voorbeentje scheer ik tot de knie, dan kun je het nog mooi een beetje wegwerken, krijg je geen rare overgang. Ziet er qua kleur niet raar uit, en als je één been met het haar meescheert blijft er veel meer haar zitten, waardoor het dan soms lijkt of dat been wat voller (dikker) is.
Scheer ik de benen van een Fries paard, of ander ras die z'n sokken moet houden, dan scheer ik met het haar mee, tot de kogel, en wil ik er nog wel eens gleufjes in scheren bij de pees, zodat het paard iets chiquer lijkt op de benen.
Ik til de benen wel op, dat werkt toch makkelijker, je kan er wat beter bij.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:02

Concorde schreef:
en wil ik er nog wel eens gleufjes in scheren bij de pees, zodat het paard iets chiquer lijkt op de benen.

dat doe ik idd ook Haha!