stalling nemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liseke

stalling nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 19:45

ik zit echt met een dilemma.
Op dit moment staat mijn pony bij een boer. ze staat er de hele dag in de paddock samen met een andere pony. de paddock is omheind met prikkeldraad. Elke dag gaan ze zo'n 3 à 4 uur de wei op.
Nu is het zo dat ik overdag niet kan rijden, want dan staan er paarden in de wei. De wei is verbonden met de piste. En ik wil vanaf de vakantie wat intensiever beginnen rijden.
Ik wil hier al een hele tijd weg, omdat ik vind dat mijn pony veel te weinig plaats en weidegang heeft (mijn nonkel (=DA) heeft ook gezegd dat ik op zoek moet naar iets anders). Er is ook heel vaak ruzie op stal.

Ik ben dit weekend gaan kijken naar nieuwe stalling. En het was precies wat ik wou. De hele dag op de wei, s'nachts op stal. De wei is omheind met schrikdraad, de stallen zijn ruim, goed verlicht en verlucht. De pist is altijd te gebruiken en verlicht. De paarden worden s'morgens en s'avonds op en af de wei gezet.
Je moet wel zelf mesten (maar dat stoort mij niet). Alleen de prijs Scheve mond . Hiervoor vragen ze 160 euro. Dit ligt nog onder mijn maximale prijs, maar toch. Ik vind het nogal veel voor wat je ervoor krijgt. Er is enkel hooi inbegrepen, de rest is zelf te betalen.

Nu ben ik aan het twijfelen wat ik zou doen. Ofwel blijven waar ik nu ben en gewoon verder zoeken. Ofwel naar deze stal gaan en ondertussen zoeken naar iets anders.
Wat zouden jullie doen?

Wanja

Re: stalling nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:52

Ik begrijp dat je het nu ook absoluut niet naar je zin hebt en dat je die €160,- per maand wel kunt opbrengen. Ik zou toch kiezen voor de nieuwe stal waar je een stuk minder last hebt van frustraties en je lekker van je paardje kunt genieten. Volgens mij is dat veel meer waard Lachen

simbu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:28

Als je het kunt betalen en het is precies wat je zocht dan lijkt het mij wel duidelijk.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:31

Wanja schreef:
Ik begrijp dat je het nu ook absoluut niet naar je zin hebt en dat je die €160,- per maand wel kunt opbrengen. Ik zou toch kiezen voor de nieuwe stal waar je een stuk minder last hebt van frustraties en je lekker van je paardje kunt genieten. Volgens mij is dat veel meer waard Lachen

Hier ben ik het helemaal mee eens, en 160 euro vind ik eigenlijk niet zoveel voor wat je ervoor terugkrijgt. Het stro en biks komt er dan nog wel bij maar als je paard de hele dag op de wei staat, zal dat in de zomermaanden niet veel zijn. Ik woon in de Randstad dus daar liggen de stallingsprijzen denk ik een stuk hoger dan bij jou in de buurt, maar als je het kan betalen zou ik het zeker doen. En schrikdraad lijkt mij ook een stuk veiliger dan prikkeldraad.

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:20

ik vind hem goed Haha!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:47

alleen al het feit dat je paard achter prikkeldraad staat zou mij direct beslissen vandaag nog te vertrekken.