Gecoupeerde staart = inslapen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Gecoupeerde staart = inslapen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 22:43

Naar aanleiding van dit topic:
viewtopic.php?f=13&t=789759&hilit=

De discussie is opgelaaid over het kopen van een paard met gecoupeerde staart. Aangezien het couperen van staarten over het algemeen als zeer dier onvriendelijk word gezien (met uitzondering van medische redenen), kwam er commentaar op de TS die een paard met gecoupeerde staart heeft gekocht. Hij zegt dat hij er niets aan kan doen, de ander zegt dat hij de fokker ertoe aanzet door te gaan met het couperen.

Rigoreuze stelling:
Van af volgend jaar worden alle veulens met gecoupeerde staart ingeslapen. Direct zodra ze oud genoeg zijn om afgespeend te worden, zodat het moeder dier geen trauma's overhoud aan het verdwijnen van haar kind, worden deze staartloze veulens ingeslapen (of geslacht, maar daar gaat de discussie nu niet over). Dit weerhoud fokkers ervan om veulens te couperen, en zo gaan we onnadig dierenleed tegen. De dieren die ingeslapen worden hebben hier geen last van, dus dit is ook geen leed. De dieren die nu al rondlopen met een gecoupeerde staart mogen rond blijven lopen totdat ze vanzelf, of door medische redenen sterven. Dit plan houd in dat we over een jaar of 20 van de gecoupeerde staart af zijn.

Begin maar met schieten.

Chaos

Re: Gecoupeerde staart = inslapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:45

Hahahahaha, wie heeft dit verzonnen?
Hilarisch, nee tuurlijk, het inslapen is géén dierenleed.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 22:48

VIPPIEKIPPIE schreef:
Hahahahaha, wie heeft dit verzonnen?
Hilarisch, nee tuurlijk, het inslapen is géén dierenleed.

Ik
Waarom zou inslapen/slachten dierenleed zijn? Die dieren merken er helemaal niets meer van.

Edit: je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar schrijf dan wel even uit waarom je iets vind...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:49

Nou, het is wel de enige effectieve manier om het te laten ophouden denk ik, hoe wreed het ook is. Persoonlijk prefereer ik ferme boetes + fokverbod.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:50

Nee, maar het is toch belachelijk, dat als een eigenaar een stomme fout maakt -imo door te couperen- het dier er dan onder moet 'leiden'. Nee, ik denk dat er dan maar gewoon boetes of andere dingen op moeten komen te staan, maar dit gaat te ver. Arme veulens. en wellicht een fokverbod of iets dergelijks..

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:51

Ik vind het ook idioot om vandaag de dag nog staarten te couperen ik begrijp niet dat dat nog mag.
Die ietwat rigoreuze oplossing zou natuurlijk wel werken. Je moet hem alleen uitbreiden met 2 jaar gevangenisstraf voor de mensen die ervoor verantwoordelijk zijn, en een heeele dikke boete: hoe meer geld ze hebben hoe hoger. want die hebben een gezond paard willens en wetens door jouw regel dood laten gaan.

Ik ben blij dat jij niet President van Amerika bent.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:52

doodstraf mag niet..
maar een weerloos veulen dat al gecoupeerd is slachten is prima?
dat veulen kan er niks aan doen hoor Scheve mond
en als dank dat dat is gedaan ook nog even leuk slachten??
sorry .. maar ik vind dit te ver gaan Scheve mond

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 22:52

VIPPIEKIPPIE schreef:
Nee, maar het is toch belachelijk, dat als een eigenaar een stomme fout maakt -imo door te couperen- het dier er dan onder moet 'leiden'. Nee, ik denk dat er dan maar gewoon boetes of andere dingen op moeten komen te staan, maar dit gaat te ver. Arme veulens. en wellicht een fokverbod of iets dergelijks..

Hoezo arme veulens? Die merken er echt helemaal niets van. Binnen de paar minuten zijn ze dood, en het voorkomt ze een leven vol met lastige vliegen die ze niet weg kunnen slaan, vliegendekens (die in de regen door en door nat worden), vliegensprays dag in dag uit, koude billen in de winter, enz enz enz.

Als je het zo bekijkt is het een win win situatie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 22:53

Aafke_ schreef:
Ik vind het ook idioot om vandaag de dag nog staarten te couperen ik begrijp niet dat dat nog mag.
Die ietwat rigoreuze oplossing zou natuurlijk wel werken. Je moet hem alleen uitbreiden met 2 jaar gevangenisstraf voor de mensen die ervoor verantwoordelijk zijn, en een heeele dikke boete: hoe meer geld ze hebben hoe hoger. want die hebben een gezond paard willens en wetens door jouw regel dood laten gaan.

Ik ben blij dat jij niet President van Amerika bent.

ik ook, ik denk te rigoreus.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:56

Ik ben absoluut tegen couperen.
Maar afmaken , vanwege een korte staart ? nee dat gaat te ver.
Pak de gene die dat couperen uitvoert of laat uitvoeren maar goed aan !
en dan geen banketstaaf geldboetes, wat mij part fikse celstraffen of weet ik het.

Fokverbod ? hoe wou je dat doen ? dan blijven er geen paarden meer over.... of zie ik dat nou verkeerd...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:57

Neen, dan ga je eindelijk fokkers krijgen die het wel goed doen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:58

Arme veulens. Ja, die dingen komen net ter wereld, en omdat een of andere gek het mooi vindt ze te couperen moeten zij maar afgemaakt. Hallo, die beesten horen vrolijk door het land te rennen en lekker op te groeien, niet gelijk afgemaakt te worden voor iets waar de veulens niet verantwoordelijk voor zijn.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:00

o, wacht ik vatte het verkeerd op Clown
Dacht een algemeen fokverbod hahah
De straffen op het couperen moeten gewoon vreselijk hoog worden... en dan niet alleen in nl maar ook binnen de rest van europa.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 23:01

Mee eens. Die dieren komen net ter wereld, hun staart word er op de meest walgelijke manier vanaf gehaald omdat een of andere gek dat mooi vind. Waarmee hij/zij ze veroordeeld tot een leven lang vol met vervelende vliegen. Rennen zullen ze idd, om de beesten van zich af te krijgen. En misschien niet, zouden ze wel heel gelukkig zijn geworden, maar hun zusje, broertje enz niet.

Het couperen van staarten veroorzaakt zoveel leed, waarom dan niet een aantal veulens opofferen om voor eens en voor altijd van dat probleem af te zijn?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:01

Ja, want dat is het hem. Iedereen gaat naar Frankrijk enz. omdat het daar wél toegestaan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:01

Ik denk dat een boete en in beslagname van het paard net een iets betere oplossing is.
Moet er alleen nog iemand zijn die die staartloze stumpers opvangt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:02

Haha een algemeen fokverbod Haha!
Neen, gewoon een fokverbod voor degene die nog gecoupeerde veulens hebben. Dat zal mss afschrikken, maar het enige wat echt effectief is, is afmaken denk ik. Mits de regel ingevoerd wordt met een goede overgangsperiode, zou het wel eens kunnen werken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 23:03

silvana schreef:
Ik denk dat een boete en in beslagname van het paard net een iets betere oplossing is.
Moet er alleen nog iemand zijn die die staartloze stumpers opvangt.

Iemand met heel veel land, om jaar na jaar al die dieren te blijven onderhouden. Iemand met veel geld, om voor al die dieren vliegendekens enz te kopen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:03

Omdat ik niet denk dat het effectief zal zijn, het zal sowieso niet ingevoerd worden, omdat je dan 100en demonstraties krijgt. En omdat het in imo vreemd is. Daarnaast vind ik het sterk overdreven, ken zat trekpaarden, en om nou te zeggen dat die écht last hebben.. Nee hoor. Tuurlijk, het is balen voor ze, en erg lastig, maar ze leren er mee omgaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 23:04

Demonstraties schuif je aan de kant. Hadden ze geen last mee met het invoeren van de euro, met de aanleg van de betuwelijn, dan kan dit niet zo moeilijk zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 23:04

Ik ben niet voor het zínloos inlaten slapen van dieren, ik zeg alleen dat dit niet zinloos is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:05

Invoeren is te doen hoor, het kan met honden wel dus vast ook met paarden. Het doel is te tonen dat er niet gesold kan worden met de regels, niet om zoveel mogelijk veulens af te maken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 23:05

Fokverbod: 'oh ja sorry, de hengst was uitgebroken en heeft perongeluk al mijn merries gedekt. Ja die staartjes, ja die zijn er nu al af.'
Inspecteur: 'goh, foei hoor, niet meer doen hoor!'
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 18-06-07 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 23:06

poes schreef:
Invoeren is te doen hoor, het kan met honden wel dus vast ook met paarden. Het doel is te tonen dat er niet gesold kan worden met de regels, niet om zoveel mogelijk veulens af te maken.

Inderdaad

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:07

Nouja, ik ben tegen, maar het heeft verder toch geen nut deze discussie te voeren met jullie, want veranderen van mening doen wij toch niet Tong uitsteken