Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
VIPPIEKIPPIE schreef:Hahahahaha, wie heeft dit verzonnen?
Hilarisch, nee tuurlijk, het inslapen is géén dierenleed.

VIPPIEKIPPIE schreef:Nee, maar het is toch belachelijk, dat als een eigenaar een stomme fout maakt -imo door te couperen- het dier er dan onder moet 'leiden'. Nee, ik denk dat er dan maar gewoon boetes of andere dingen op moeten komen te staan, maar dit gaat te ver. Arme veulens. en wellicht een fokverbod of iets dergelijks..
Aafke_ schreef:Ik vind het ook idioot om vandaag de dag nog staarten te couperen ik begrijp niet dat dat nog mag.
Die ietwat rigoreuze oplossing zou natuurlijk wel werken. Je moet hem alleen uitbreiden met 2 jaar gevangenisstraf voor de mensen die ervoor verantwoordelijk zijn, en een heeele dikke boete: hoe meer geld ze hebben hoe hoger. want die hebben een gezond paard willens en wetens door jouw regel dood laten gaan.
Ik ben blij dat jij niet President van Amerika bent.

silvana schreef:Ik denk dat een boete en in beslagname van het paard net een iets betere oplossing is.
Moet er alleen nog iemand zijn die die staartloze stumpers opvangt.
poes schreef:Invoeren is te doen hoor, het kan met honden wel dus vast ook met paarden. Het doel is te tonen dat er niet gesold kan worden met de regels, niet om zoveel mogelijk veulens af te maken.