veerust

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

veerust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 11:36

in mijn kast van mijn verzorgpaard staat een bus veerust. kan je dat ook gebruiken voor paarden.voor de vliegen en horzels. ik heb wel eens gehoord dat dat slecht is voor paarden

Sies

Re: veerust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:38

Mijn vorige paarden zijn 24 en 38 geworden, ik spoot die altijd in met veerust

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:39

Volgens mij staat er op de bus dat het ook geschikt is voor paarden. Het werkt iig erg goed!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:44

Maar veerust word gebruikt om vliegen te doden. Niet om ze van je paard af te halen want het is dus gif wat je op je paard spuit dan het kan wel maar pas wel een beetje op

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:19

Het is oorspronkelijk voor koeien, maar ik gebruik het ook voor de paarden. Vind het zelf wel fijn Ja Paarden hebben er nooit last van gehad...

cobaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:24

Het word ook gewoon voor paarden verkocht hoor dus kan geen kwaad, bij ons op stal word het ook veel gebruikt Knipoog

Nou moet ik zeggen dat dat spul bij mijn paard niet werkt!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:27

als je het rond spuit zie je idd alle vliegen dood neer vallen. Vee rust weert de vliegen niet af, maar doodt dus alleen

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:28

Ik heb het ook een poos gebruikt voor mijn haflinger, maar echt heel veel resultaat heb ik niet gemerkt.
Het is vlgs mij echt iets wat maar kortstondig werkt
Verder knettert het flink he, lekker chemisch goedje Clown Clown

Ik heb nu die atex daasspray ( van de paardendrogist? ) die stinkt echt vreselijk
Maar ik merk wel dat het helpt ( ook helaas maar kort)
Ga niet met je paardenoutfit naar een winkel als je net die spray gebruikt hebt
Want ik hoorde een klein joch tegen zijn moeder zeggen: 'mama, die mevr in die strakke broek ruikt raar'

Clown Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos

Muziek! Who?Me?.... Haha!

cobaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:28

Volgens mij zijn vliegen in al die jaren ook al zo eraan gewend dat bijna niks meer helpt.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:29

Teigetje01 schreef:
Maar veerust word gebruikt om vliegen te doden. Niet om ze van je paard af te halen want het is dus gif wat je op je paard spuit dan het kan wel maar pas wel een beetje op

Veerust is tegen vliegen om dieren (paarden, koeien e.d.) vliegvrij te houden. Voor zover ik weet worden vliegen niet gedood, maar worden ze door de geur 'verdreven'.

Ik gebruik zelf ook veerust en ben er erg positief over. Ik vind het ook beter werken dan dure citronella-mengsels.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:18

oke dan kan ik het gerust gaan gebruiken.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:21

Tijgertje86 schreef:
Teigetje01 schreef:

Veerust is tegen vliegen om dieren (paarden, koeien e.d.) vliegvrij te houden. Voor zover ik weet worden vliegen niet gedood, maar worden ze door de geur 'verdreven'.

Ik gebruik zelf ook veerust en ben er erg positief over. Ik vind het ook beter werken dan dure citronella-mengsels.

Ik dacht idd ook dat het was om vliegen te weren. Ik gebruik het al jaren en ben er echt super tevreden over. Heb na het opspuiten nog nooit een vlieg gezien bij geen van mijn paarden. En het werkt ook lang door.

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:32

wat raar dat het bij jullie paarden wel werkt, maar bij die van mij werkt het echt niet Knipoog
ik vind atex daasspray wel helpen

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:51

Het is denk ik niet echt gemaakt om te gebruiken als je gaat rijden. Ik gebruikte het meestal op stal en daar werkt het wel. Spoot het dan niet alleen op het paard maar ook in de box.

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:55

Ik gebruik ook altijd vee rust voor mijn paard. Ik vind ook dat het goed werkt, ik weet niet precies hoe lang maar bij mij werkt het beter dan die ander middeltjes.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:46

Ik gebruik ook veerust (ik had een topic gestart op SV) maar ik had idd gehoord dat het giftig was.

maar ik heb er nog nooit lastr mee gehad en kennisen van mij ook niet

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:03

wij gebruiken het ook bij de pony's/shet's/paarden Knipoog
nog nooit geen last van gehad Tong uitsteken het werkt alleen niet zo lang.. dat is wel minder.. maarja Lachen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:08

Tijgertje86 schreef:
Teigetje01 schreef:

Ik heb toch al menig insect gedood met veerust, ik gebruik het ook en het werkt ook prima bij mij, de vliegen blijven weg, maar ze gaan er ook dood van als t spul op hun komt.
Ik gebruik azijn tegen muggen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:33

Vliegen gaan dood van veerust (heb ik zelf getest Knipoog) Zelf gebruik ik soms veerust, maar ik vind dat het te kort werkt.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:46

ik gebruik al 17 jaar veerust.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:34

het werkt kort, en mag officieel niet op het paard zelf gedaan worden. het is flink giftig, en als je paard zich eens lekker door de vacht krabt vergiftigt hij zichzelf langzaam maar zeker. veerust is bedoeld voor op de muren en dergelijke. veeluispoeder is niet giftig, en kan over het hele paard gebruikt worden. het doodt het ongedierte niet, houdt het wél op afstand.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 08:32

Alle leuke sugesties over verdrijven ten spijt; veerust is een contactgif. Vliegen die op een ingespoten dier gaan zitten vallen er letterlijk dood vanaf. Dus dat veerust in het rond spuiten alle vliegen dood laat neervallen klopt gewoon, dat hóórt zo.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 08:35

Ik gebruik ook veerust, nu trouwens in aanbieding bij de boeenbond 3 flesen voor 20 euro ( niet 10, wat ik tegen vrienden zei oeps...)
knettert idd goed als je opspuit maar werkt wel.