Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Waratje schreef:Je paard heeft groot gelijk, uitscheren van de oren heeft voor het paard duidelijke nadelen.
Kun je zijn oor wel vastpakken vanaf de buitenkant? Dan zou je namelijk nog wel kunnen proberen om het oor dicht te drukken en de uitstekende haren weg te knippen. Neem hier wel ruimschoots de tijd voor, haasten en doordouwen is hierbij zekerheid dat het de volgende keer echt niet meer lukt. Zorg ook dat hij vertrouwt is met het geluid van een knippende schaar, zodat hij niet schrikt van dat geluid vlak bij zijn oor.
Lin_sOnaldO schreef:@ moniekk - Ja dat is opzich ook wel een idee.. heb het vandaag weer geprobeerd met belonen telkens en kom elke keer wel een stapje verder.. maar zo in 1 keer is het weer over.. maar geef de hoop niet op![]()
@ roks - Ik ben echt niet de enige die de oren van mijn paard uitscheerd.. kijk eens naar alle bekende ruiters.. Ik snap natuurlijk wel dat de meningen erover verdeeld zijn, maar als het regen staat hij binnen en als hij buiten staat heeft hij vliegenmasker op.. dus dat is allebei geen probleem..
arno8 schreef:Je paard moet gewoon luisteren als je zijn oren wilt uitscheren, hij is toch jouw eigendom? Had hij maar geen paard moeten zijn.
Hij moet niet zo zeuren dat je zijn prima werkende natuurlijke bescherming tegen binnenvliegende beestjes weg wilt halen en wilt vervangen door een lang niet zo goed werkend netje dat nog in de weg kan zitten ook... Pfff, hij staat toch niet meer in de natuur? Dus dan heeft hij ook geen natuurlijke behoeften meer. Je wil toch winstpunten? Gewoon even een knuppel pakken, beest knockout slaan en scheren die hap.