Bij pony's tot 1.50 kan ik er nog opkomen, maar hoger lukt me niet.
Mijn vorige stalhouder gaat met zijn rug naar het hoofd van het paard staan en zwaait dan zijn been eroverheen en hij zit
Mij lukt dat dus niet
Tips? Truukjes?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Lukt ook alleen met een paard dat echt stil blijft staan. Ik ben zelf trouwens maar een ukkie met mijn 1.62, maar het is te doen.
Zoals laatst: ik zou haar zonder zadel naar stal rijden, liet onderweg mijn zweepje vallen, moest eraf en een roteind naar stal lopen
Toch is Navy een kleine 1,55
Moet je erg lenig voor zijn geloof ik.. 
Ik ben echt niet zo lenig als andere
. Ik had Demi mooi geleerd om bij een bankje stil te kunnen en blijven staan, zodat ik op dat bankje kon klimmen en zo op haar rug te gaan zitten
.... Bij onze vroegere shet kon ik natuurlijk wel op de rug springen alleen die beet altijd in je benen als je dat deed
Duzz dat deed ik niet zo vaak
. Wat betreft dat aanloopje en dan erop springen...uhhh no way dat dat mij lukt

(Is overigens tegenwoordig ook weer het geval) Iedere ochtend moesten we de paarden uit het land halen en naar de stal brengen. Afstand was behoorlijk en lopend niet te doen met zoveel paarden. Dus... ben ik gaan oefenen. Eerst begonnen om er door middel van een aanloopje op te klimmen. Iets wat er wel eens in resulteerde dat als de pony een stap opzij zette, ik er aan de andere kant weer af lag
Zo ben ik steeds een paard/pony met een grotere stokmaat gaan nemen tot ik op een gegeven moment zonder zadel en zonder aanloop (kon niet met zeven/acht paarden in je handen) met gemak op een paard van 1.70 m. kon komen. Oooooh.. wat was ik toch blij!
Ik ben vaak uitgelachen door werknemers van de naastliggende snackbar of voorbijgangers, terwijl ik aan het oefenen was, maar het is me gelukt!

Want dan is ineens dat ene grassprietje iets verderop zo aantrekkelijk