stalling bij particulieren ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

stalling bij particulieren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 08:39

Hoi,

Wie staat er met zijn paard bij particulieren thuis en hoe bevalt dat ?

Groetjes,

Maris

sopper

Re: stalling bij particulieren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 08:47

IK Haha!. Bevalt prima en je kan lekker je eigen gangetje gaan, al is het af en toe wel wat saai aangezien er helemaal geen andere mensen met paarden staan, behalve de eigenaar zelf dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 08:53

Op 1 stal na heb ik altijd particulier gestaan
En dat beviel me zeker goed. Ja
Lekker rustig, altijd de bak vrij, eens een keer je peesbeschermers vergeten betekende niet ze kwijt te zijn (was overigens op de niet particuliere stal ook niet )

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:31

ikke, bevalt op zich prima er staan wel andere paarden maar die mensen zijn er nooit dus die doe ik erbij allemaal ,
tis alleen een boerderij en daar heb je dus wel veel tractors en alle andere dingen , maar aan de andere kant worden ze daar wel weer makker van

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:33

Ik sta bij een particulier, bevalt me goed. Niet duur, wel gezellig en we zijn maar met zn tweetjes.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 11:35

ik sta particulier en het bevalt me uitstekend, behalve met de eigenaar heb ik met niemand iets te maken. Heerlijk rustig!

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:15

Wij hebben thuis ook 3 mensen die bij ons op stal staan.
Als de paarden niet bij ons thuis op stal konden staan zou ik ook het liefst bij particulieren staan, lekker rustig Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:51

Jepsie. Het bevalt me super, ik denk niet dat ik gelukkig zou zijn op een pensionstal evenals mijn paard. We zijn op rust gesteld, en rust is ook heel belangrijk voor mijn stresskipje.
Ik heb 7 jaar hiervoor op deze stal verzorgt, en toen mijn verzorpaardje overgekocht. Er zijn 5 stallen, maar naast mijn paard heeft de eigenaar er momenteel nog maar 1. Heerlijk rustig, altijd alles voor mijzelf, bak altijd vrij, heeeeel veel land waar ik in kan rijden eventueel. Geen gemiep en geroddel en gezeik. Heerlijk. En bovendien ook goedkoper.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:54

Voordat wij op een boerderij gingen wonen had ik mijn paard ook altijd bij particulier staan.
beviel super..
er staan niet zoveel paarden dus de eigenaar kent je paard ok door en door.
Je hoeft niet bang te zijn dat er constand iets gejat word..
Altijd lekker rustig.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:26

Ik heb voor ik de paarden aan huis heb kunnen zetten, een maand of negen bij een particulier gestald gestaan. Ik zal misschien (voorlopig?) de enige zijn die er wat slecht mee is uitgespeeld. Sigaar Heel belangrijk is dat die staleigenaar dan goed weet wat voor paarden je hebt en wat je ermee doet. Knipoog
Mijn verhaal (heel beknopt) Clown De staleigenares vond het helemaal geen probleem dat ik op wedstrijd ging en twee paarden had. Zij stelde het zich heel gezellig voor, vier paardjes van mensen die ze kent bij haar stallen. Ze had het denk ik wel wat onderschat. Na een halfjaar begon het gezeur: mijn paarden vechten !(spelen op de wei Haha! ), ze dragen een deken, ik kwam elke dag en dat was te vaak ( huh...uitmesten zat niet in de prijs en ze vroeg me te pas en te onpas of ik de paarden van iedereen kon binnenzetten en voederen), ik ging op wedstrijd,als ik uitmestte en ik moest er met de kruiwagen langs, mocht ik ze niet even binnenzetten de andere twee....en dan nog tal van pietluttigheden waar zij over viel.
Ik bedoel hier absoluut niet mee, dat je niet fijn kunt gestald staan bij een particulier!! Ik wil maar zeggen dat goede afspraken en kennis van paarden heel belangrijk zijn.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:02

Die van mij staan bij iemand thuis. Ik betaal gewoon een vast bedrag per maand voor 2 paarden. Daarvoor heb ik een weiland en een waterbak, hooi kan ik los kopen. Onderhoud doe ik zelf (zorgen dat de waterbak gevuld is en hooi geven) Ik heb dus eigelijk niet zo heel veel met de eigenaar te maken.

Ik stel verder geen eisen aan de huisvesting, dus dat is mooi makkelijk. Ze staan zomer en winter dag en nacht buiten.
Ik vind het handig werken zo. Ik kan zelf bepalen wanneer ik ze hooi geef enzo. Heb niks te maken met andere paarden en eigenaren.