Ruin doet 'hengstachtig'????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 15:32

Ik weet eigenlijk niet hoe het komt. Heb zelf ook een merrie, maar ik heb het al wel vaker gehoord, dat een ruin nog altijd hengstenmanieren vertoont.
Mijn paard stond bij haar vorige eigenaars op de wei met 2 ruinen en nog 2 andere merries. Nu was mijn paard met een van die ruinen een echt verliefd koppeltje. Wanneer mijn paard hengstig was, deed de ruin precies of hij was nog hengst. Dus het komt wel vaker voor.
Dit heeft er nu even niets mee te maken, maar ik vond het wel schattig even te vermelden. Die ruin is dus nu verkocht en staat op de manège waar ik rijd. Deze winter heeft mijn paard 2 maanden op die manège gestaan, naast haar oude vriendje. Het was bijna 2 jaar geleden dat ze elkaar gezien hadden, maar ze kenden elkaar nog en gingen gewoon door met het verliefde koppeltje te spelen Lovers . Vond ik zo schattig.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 16:03

Dan zal ze hem op een gegeven moment ook wel laten merken dat ze het niet pit.
En ruin of niet, het blijft een vent.
Een klophengst kan het ook zijn.
Dan heeft hij wel hengsten manieren, maar kan hij geen veulens verwekken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 16:42

Mijn ruin heeft t.m. zijn 7e echt gedekt hoewel hij op zijn 3 gecastreerd was. Er kwamen alleen geen veulentjes meer van. Ze hebben hun fabriekje niet meer, maar nog wel de gevoelens hoor!

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 18:26

haha,Spot staat met een ruin in de wei, Karel. Hij is een ex-draver en heeft nooit geleerd om sociaal te zijn zeg maar en is jaar geleden pas gecastreerd(is nu 7). Als Spot hengstig is weet hij niet goed wat hij moet doen, maar hij klimt er toch wel eens op. Het kan op zich geen kwaad,maar ik zit me nu ook ff af te vragen of het geen klophengst is...die zijn vaak wel vruchtbaar ja... Verward maar, als de merrie er geen probelmen mee hjeeft maakt het niet uit,let wel op, Spot vind alle sbest, maar een andere merrie die daar staat gaat vechten..dasd dus minder....Mochten we ooit een veulen van Spot willen,zal het vast makkelijk gaan! Haha!

Ank en Luuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 14:26

Hoi chocomelk,
Mijn paard is ook gewoon een ruin van 8 jaar,maar vind zichzelf ook hengst genoeg om de merries te dekken,of met andere ruinen te stoeien.Maar als je geen veulen wil zou ik als ik jou was eens even heel goed onder zijn buik kijken,en anders eventjes voor de zekerheid een veearts erbij halen,want het kan ook een klophengst zijn,of nog erger dat er een bal in zijn buik zit,dachten ze eerst ook van mijn paard.Roep er als je t echt niet zeker weet,een veearts bij.