Alane schreef:Wat wel weer een uitzondering is: bij de duitse doggen (tenminste in Duitsland) mag een nest maar een bepaald aantal jongen hebben, anders is er een wachttermijn van 24 maand tot het volgende nest, bij de harlekijnen (wit met zwarte vlekken) komen nogal eens zo genaamde miskleuren voor (grijs met zwartevlekken) is het nest dus te groot en er bevinden zich miskleuren bij, worden die afgemaakt (wel door een DA) Hier in Nederland weet ik niet of ze het doen bij een groot nest, maar worden de miskleuren ook afgemaakt, om het ras zuiver te houden. Zo was het tenminste 6 jaar geleden.
Mag ik even corrigeren
Het gebeurt in Nederland ook dat fokkers puppies en kittens in laten slapen omdat ze geen showkwaliteit zouden zijn. De DA die aan dergelijke praktijken meewerkt zou ik wel willen ...
Het is gewoon uit het oogpunt van kostenbesparing want wat je doodmaakt hoeft niet te eten, niet ontwormd en geënt te worden en je hoeft ook niet te proberen ze verkocht te krijgen: da's lekker makkelijk!
En die zogenaamde miskleuren: hoe denk je dat die er ooit in zijn gekomen? Die zijn er ingefokt hoor! Waarschijnlijk om andere eigenschappen in het ras te krijgen maar toch...
Ok, getting off my soapbox now... het is niets persoonlijks hoor, maar ik kan daar zo vreselijk kwaad om worden.
Wat het naar de slager brengen van een gezond paard betreft, daar is mi alles al over gezegd.
=^.,.^=