ik ben net terug van mijn vakantie naar spanje. ik ben van plan om over 2 jaar naar spanje te gaan verhuizen. Ik heb ook een paard en omdat ik niet zonder hem kan, ben ik van plan hem mee te nemen naar spanje. Ik kom al mijn hele leven daar in spanje, mijn oma heeft daar een huis. Ik kan dan in haar huisje gaan wonen (voorlopig).
ik ben deze vakantie voor het eerst gaan kijken bij stallen, had daarvoor nog nooit paarden in spanje gezien.
de eerste stal vond ik niet zo geweldig.
maar de tweede stal waar ik ging kijken vond ik super. is een manege met ongeveer 30 paarden waarvan ook prive paarden van engelsen, belgen, duitsers en nederlanders. de manege heeft 3 bakken om te rijden, 2 longeerkralen, grote mooie stallen, en elk paard heeft zijn eigen paddock.
de paarden staan dag en nacht buiten en gaan alleen met erge regen of als het in de winter erg koud is naar binnen, dit wordt dan gedaan door de eigenaresse van de stal. ook worden de paarden uitgemest en gevoerd.
nou is de enige maar, dat er geen weiland is, dit omdat er gewoon bijna geen gras groeit in spanje. Ook krijgen de paarden in plaats van hooi, sto. En staan ze niet op stro in de stal maar op houtsnippers.
Ook kan je er heerlijk buiten rijden, als je bij de manege naar beneden gaat zit je gelijk in de vallei.
Dit alles voor 250 euro per maand.
nou ben ik benieuwd of hier bokkers zijn die met hun paard in het buitenland wonen en of dat een heel groot verschil is met de stallen in nederland.
Ook zou ik graag willen weten of dit een normale prijs is voor stalling in het buitenland.
En ik zou graag willen weten of er mensen zijn die zo een lange reis met de trailer hebben gemaakt en hoe dat is bevallen.
mijn paard staat in Luxemburg, dus dat is niet zo ver weg . Vooral over de reis moet je wel erg goed nadenken; Tussenstops, overnachtingen met een stal etc...
Wil ik ook nog eens gaan doen, ik heb daar samen met mijn ouders een huis. Toevallig ligt naast ons huis een akker/boomgaard, wat je een boomgaard kunt noemen in spanje. Met een grote stal/huis.
En anders weet ik toevallig dat in omtrek van 25 km twee stallingen liggen. Eentje ben ik al eens geweest, en heb mijn oge uitgekeken naar de Andalusier Hengsten, prachtig gewoon. super !!!
Maar ligt er echt aan, waar je naar toe gaat. Want waar wij het huisje hebben, is dus geen gras voor de paarden. Als je verder het land in gaat, heb je dat wel. Maar over het algemeen staan de paarden dus in stoffige stukjes wei.
Qua prijs weet ik het niet. Maar vind ook daar erg belangrijk dat de paarden het goed hebben.
Ja inderdaad, de reis er naar toe vergt veel voorbereiding.
Ik ben van plan om naar Moraira te gaan, dit is een plaatsje 20 min van Benidorm af.
Gelukkig zijn er in de buurt verschillende stallen (heb ze nog niet allemaal bekeken, volgende x dat ik er ben ga ik verder kijken) maar de 2e stal die ik bekeken heb sprak mij erg aan, paarden hebben het (voor zover ik het heb gezien) er goed en het is ook nog is dichtbij het huis (10 min rijden)
hihihi toevallig, wij hebben een huis in calpe. Naast Moraira dan, leuk, kan ik op bezoek komen straks.
euh bij Benissa heb je dus een stal. Die ligt in het dal als je richtig de bergen gaat. Het bordje ervan zie je liggen als je door Benissa rijdt richting Calpe, waar de bussen komen (aan de rechterkant).
Ben me aan het bedenken, dat ik wel zo'n kraal zag, als je uit Benissa komt, de berg af richting Calpe. Maar of daar een stal is weet ik niet.
Zeg heb je geen Manage daar bij Moraira in de buurt? Kan me iets herinneren....
Maar het klopt wel wat je zegt, dat daar veel belgen, duitsers en engelsen zijn.
hihi dat is zeker toevallig, wij komen heel vaak naar calpe, lekker naar het strand daar en vis eten.
bij benissa ben ik nog niet geweest. in moraira heb je op de cumbre del sol een manege, maar dat is best een stuk rijden is helemaal boven op een berg, niet echt een lekker weggetje. en dat was ook niet zo een leuke manege.
de manege waar ik erg over te spreken ben is de manege in Javea deze ligt richting Gata.
Ik hoorde van vrienden van ons die in spanje wonen dat er ook door een belgisch vrouwtje een stal wordt geopend, ze zijn druk bezig nu met de stallen bouwen. deze stal komt op de weg naar calpe (vanaf moraira gezien)daar ga ik de volgende keer even kijken als die af is.
ja Javea ken ik zeker. Daar heb je ook een winkel bij, waar ik vaak wat ga halen...
Heb daar ook eens door de stallen gelopen, en toen mocht ik een paard vasthouden (hengst andalusier) want ze moestenm iets met de stal doen, hihihi ik toen al helemaal blij, was toen pas 16 jaar. hihihi
we hebben daar al 11 jaar onroerend goed, altijd in calpe.
Maar ik vind Javea toch wel een stukje rijden, om effe naar je paard te gaan. Maar inderdaad kijken hoe dat gaat worden met dat Belgisch vrouwtje.... Want dat is dan wel echt een stuk dichterbij.
Leuk.
Wanneer ga je weer? toevallig in augustus dit jaar??
sabrina1964
Geplaatst: 25-07-14 18:21
hallo, kan je mij op de hoogtehouden van die belgiche mevrouw die een manege aan het opbouwen is nabij calpé! Ik wil trouwens ook graag naar Spanje verhuizen maar dan wel met mijn paard! Ik ben dus op zoek naar een goede manege!