Weidegang opbouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ziva

Weidegang opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 14:09

ik heb een snel vraagje..

ik was in de veronderstelling dat ik tot 8 uur moest opbouwen. Nu vertelde iemand me dat opbouwen naar 5 uur per dag al genoeg is, en je daarna je paard 24 uur kan laten staan. T is belangrijk voor me om te weten omdat ik een probleem heb met mijn paard op stal. Ze moet zo snel mogelijk op de wei maar we zitten momenteel op 6 uur weidegang per dag. Wat is nu waar?

dolor

Re: Weidegang opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:46

ik zou nog wat verder opbouwen, omdat je 24 per dag buiten doet. en van 6 naar 24 is wel erg veel. nog even opbouwen en dan 24 uur per dag. als je paard goed reageerd, dus niet aan de diaree ofzo is gegaan en er niet veel gras staat, dus dat ze niet snel koliek kunnen krijgen, kan je het wat sneller doen, maar het ligt een beetje aan de situatie.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:48

ik zu het idd tot 12 uur op bouwen wat je wel kan doen is ze na 6 uur drie uu rbinnen halen en ze dan weer 6 uur buiten zetten...
dat word een nachtelijk avontuurtje

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 14:59

en als ik haar nu bijvoorbeeld overdag morgen op de paddock zet, en savonds pas op de wei en sochtends er weer uit..dan ga ik van 6 naar zon 12 uur. De wei is niet heel rijk op het moment.