Zal even proberen uit te leggen wat ik bedoel.
Over 2 weken gaan mijn pony's naar de keuring. Hun hoefjes zijn nog geen ramp, maar mogen voor de netheid wel even bijgewerkt worden. Randje eraf en eventjes bijvijlen. Dit wil ik natuurlijk graag voor de keuring klaar hebben.
Ik belde vandaag mijn hoefsmid om een afspraak te maken voor volgende week. Echter kreeg ik een voicemailbericht dat hij genoot van een vakantie t/m de week waarin de keuring is. Daarna zou hij weer volop bereikbaar zijn.
Hij vermeldde voor noodzaken een telefoonnummer van een andere smid.
Mwoah, daar heb ik dus ff niks aan.
Het is geen noodzaak, geen nageltred of hoefzweer o.i.d, maar wel een beetje spoed. Wil graag de pony's volgende week bekapt hebben zodat die week erop met de keuring de hoeven er weer netjes voor staan.
Maar kan daarvoor moeilijk de smid gaan bellen die hij voor noodzaken heeft opgegeven.
Wat nu ? Zomaar telefoonboek erbij pakken en een smid uitzoeken ? Dan moet je ook maar weer zien wat of wie je krijgt. Ben juist zo blij met 'mijn' eigen smid. Heb er al een aantal versleten en wil het wel perfect hebben.
Of toch die noodsmid bellen en vragen of hij nog tijd over heeft voor 2 normale bekappingen ?
Wat zouden jullie doen ?
Of weet iemand nog een echt goede, rustige gediplomeerde smid die tijd over heeft in Friesland/Groningen ? ( Heb normaal Nielsen uit Jelsum, dus die noemen heeft geen zin want hij is dus op vakantie
)
.