Hoefsmid op vakantie, geen nood, wel spoed... wie nu ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Hoefsmid op vakantie, geen nood, wel spoed... wie nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 22:08

Zo, lekker duidelijke titel... not

Zal even proberen uit te leggen wat ik bedoel.
Over 2 weken gaan mijn pony's naar de keuring. Hun hoefjes zijn nog geen ramp, maar mogen voor de netheid wel even bijgewerkt worden. Randje eraf en eventjes bijvijlen. Dit wil ik natuurlijk graag voor de keuring klaar hebben.
Ik belde vandaag mijn hoefsmid om een afspraak te maken voor volgende week. Echter kreeg ik een voicemailbericht dat hij genoot van een vakantie t/m de week waarin de keuring is. Daarna zou hij weer volop bereikbaar zijn.
Hij vermeldde voor noodzaken een telefoonnummer van een andere smid.

Mwoah, daar heb ik dus ff niks aan.
Het is geen noodzaak, geen nageltred of hoefzweer o.i.d, maar wel een beetje spoed. Wil graag de pony's volgende week bekapt hebben zodat die week erop met de keuring de hoeven er weer netjes voor staan.
Maar kan daarvoor moeilijk de smid gaan bellen die hij voor noodzaken heeft opgegeven.

Wat nu ? Zomaar telefoonboek erbij pakken en een smid uitzoeken ? Dan moet je ook maar weer zien wat of wie je krijgt. Ben juist zo blij met 'mijn' eigen smid. Heb er al een aantal versleten en wil het wel perfect hebben.
Of toch die noodsmid bellen en vragen of hij nog tijd over heeft voor 2 normale bekappingen ?

Wat zouden jullie doen ?
Of weet iemand nog een echt goede, rustige gediplomeerde smid die tijd over heeft in Friesland/Groningen ? ( Heb normaal Nielsen uit Jelsum, dus die noemen heeft geen zin want hij is dus op vakantie Knipoog )

raket

Re: Hoefsmid op vakantie, geen nood, wel spoed... wie nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:12

Vragen staat vrij...
Gewoon vragen of hij tijd heeft en even uitleggen, voor jou is er wel een tijdslimiet.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:13

Ik zou die man gewoon even bellen en uitleggen dat je het voor de keuring allemaal in orde wilt hebben. Je smid heeft niet voor niets z'n nummer gegeven toch. Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:16

Gewoon de noodsmid even bellen denk ik Lachen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:17

Ik heb een geweldige smid, Johannes heet hij van de voornaam en komt uit Garmerwolde ofzo? Groningen in ieder geval. Als je wil kan ik z'n achternaam/adres wel even opzoeken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:19

ik zou ook even bellen, of het nu nood is of niet, bijgevijld moeten ze toch, tenzij het heel minimum is en je het evt zelf kan doen (ik heb een normale smid, ben geen natuurlijk bekapper ofzo) maar ik heb een vijl in mijn kast,gekregen van mijn smid, zodat ik,als er een hapering is, zelf even weg kan vijlen,zoalng ik maar rond vijl is er niet zo snel wat aan de hand

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:04

Gewoon de 'noodsmid' even bellen. Als jouw pony's braaf zijn, dan heeft hij die er zo even tussendoor bekapt en is er geen probleem!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:09

Ik zou ook die smid bellen, nr staat niet voor niks op voicemail.
Als hij niet kan, vraag je of hij iemand kan aanbevelen, of vraag je mensen in de buurt welke smid hun hebben en of die bevalt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:05

Gewoon de 'noodsmid' bellen of hij kan. En anders hem vragen voor een ander (want smeden onderling kennen elkaar ook wel).

Tis dat je te ver weg woont, anders had ik ff langs gekomen Lachen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:49

Op die manier ben ik aan mijn huidige smid gekomen doordat hij waar nam voor een andere smid Haha!

Gewoon even bellen, je verhaal uitleggen. Dan hoor je vanzelf of hij dit wel of niet wil doen Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 18:54

Achja is ook zo, nee heb ik, ja kan ik krijgen.

Alleen heb dan weer zoiets van; ik wil de beste man niet lastig vallen, misschien heeft hij het al smoordruk.
Aan de andere kant, het is niet zoveel werk en de pony's zijn idd braaf.
Ik doe het zelf niet, ja normaal vijl ik het brokkelige wel bij, maar mag nu voor het nette ook wel even een randje af. Zovaak gaan ze al niet naar de smid, 2 - 3 keer per jaar ongeveer

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 19:04

Met andere woorden gewoon bellen, als hij het smoordruk heeft komt hij vast niet langs niet geschoten is altijd mis Haha!